Gå til innhold

Kan man sjekke livmorhalsen selv?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå har jeg hatt murringer i ryggen i 1 døgn - og tror det er modningen som er igang. Har kommet tidlig og fort med mine 3 første.

Er 37+5 i dag.

Hvordan kan man sjekke livmorhalsen selv?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vet ikke helt om det anbefales, men jeg gjorde det med forrige, og har sjekka nå også.. Er også i uke 37 nå:-)

Hvis jeg skal sjekke så gjør jeg det i forbindelse med dusjing, når jeg er nyvaska. Setter meg på huk og stikker to fingre inn og kjenner etter livmormunnen. En rund sak med hull i miden, og det er altså dette hullet bebisen skal komme ut:-)

Med forrige hadde jeg to cm i mange uker før det skjedde noe...

Skrevet

Hvis du ser inne på pernille.info så ser du hvordan du går fram for å få det til. Men husk som hun andre her sier at du må være helt ren på hendene å gjøre det pga bakterier. Å gjøre det mens du er i dusjen hørtes veldig fornuftig ut....

Skrevet

jeg er i uke 42, kjente etter i sta men det var bare utrolig mykt, vet ikke helt hva jeg skal kjenne etter. Det var ikke noe åpning, bare en kjempe myk pute liksom. Vet ikke hva det betyr

Skrevet

Jeg ville ikke ha gjort det selv, men jeg er litt kortere på vei enn deg. Jeg var hos lege på onsdag og han sjekket modning i uke 32. Det satte igang livmoren til de grader.

Jeg tror også det er vanskelig å finne ut av. Legen fant ut at den var myk og avkortet, men klarte faktisk ikke å finne ut om det var åpning så han sender meg på sykehuset. Dessuten sa han at siden jeg har gått en stund med modning med førstemann, kunne det være normalt for meg å gå med modning lenge.

Det virker egentlig som det hele er litt sånn halvvitenskapelig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...