Gå til innhold

Stoffskiftet

Gjest Bjørnen Collargol

Anbefalte innlegg

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Hva er benevnelsen på prøvene som viser stoffskifte?

Fått beskjed om at jeg har lavt stoffskifte, men jeg har flere verdier som er for lave så lurte bare på hvilken av de som gjelder for stoffskiftet....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Jeg har også lavt stoffskifte. Når man har lavt stoffskifte er FT-4 lavt, mens TSH er forhøyet. Tror TSH ligger over 4.5 når stoffskiftet er lavt...

Skrevet

jeg har og fått påvist for lavt..men eneste hu sa var at d låg på 19..hmm..å normalen skulle være rundt 30 eller noe i den dur..

aner ikke hva d betyr..

skal ringe opp å få svar på noen utvida blprøver jeg har tatt..for å se om hvorfor jeg har lavt..om d kan være bare pga graviditeten..eller noe annet..nei ikke vet jeg..

Skrevet

Til redorkide

tror det er SHBG du snakker om, der er normalen 30 og oppover.

TSH over 4 er betegnet som lavt stoffskifte. FT4 under 10 er for lave verdier. uansett burde du få behandling dersom du har for lavt stoffskifte med tanke på at du er gravid

Skrevet

tryne_15pp...

takk for svar:)

jeg skal inn til sånn spesialist snart å se hva de skal gjøre..om de vil gi meg medesiner eller ei..men er d vanlig å gi medesiner til gravid ?trodde d var veldig høy terskel for å få medesiner?

Skrevet

redorkide, i fht lavt stoffskiftet er det INGEN grunn til å ha høy terskel for å gi medisiner! Medisinene er så nært vårt eget hormon og har ingen bivirkninger hverken for mor eller foster. -Men å ha for lite av det derimot.....

Gjest Bjørnen Collargol*gravid*
Skrevet

Jeg har for lave FT-4 verdier, men TSH ligger innenfor normalverdien...

Skrevet

ok da får jeg satse på at de vil gi meg noe..sånn at jeg kan få livet mitt tilbake..:(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...