Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Å vaske hus med to små hengende i moppa som gjerne vil hjelpe til er slett ikke enkelt...tar jo 10 ganger så lang tid....får heller gjøre det i kveld etter de har lagt seg... Vil gjøre det litt ekstra rent før Påske, er jo nå jeg pleier å ta vår-rengjøringa...men den får jeg heller utsette til etter Påske i år :-( Jeg egner meg DÅRLIG som 3-barnsalenemamma kjenner jeg..nå er tålmoda mi rimelig tynnslitt og frynsette :-( Jeg vil ha gubben min HJEM!!! All ære til dere som makter å være alene med flere små på fulltid, tar av meg hatten for det!! Jeg er snart mat for hvitfrakkene kjenner jeg!
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Haha, tar av meg hatten for at du prøvde:) Hjemme hos oss kan jeg og lillegutten fly rundt i timesvis med støvsuger eller hver vår klut men det blir ikke noe renere av den grunn. Jeg har vel egentlig avfunnet meg med at det kommer til å se sånn ut til gutten min er gammel nok til å jobbe for ukelønna;P
Lillesnuppis Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Hvor gammle er barna dine da? Kunne dem ikke ha fått en fille hver seg og hjulpet deg med vasken da? Barn syns det er stas å få være med å hjelpe mamma og vaske da. husker jeg hade mitt store strev for å holde min borte da jeg skulle vaske, men fikk hun en fille så ble det stille.. Hadde aldri hatt så rent bord som da hun vasket det. hehehehehe
Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 13. mars 2008 Sukk, pleier vanligvis ha det rimelig strøkent, men nå synes jeg det er såpass ille at jeg nesten får nervøst sammenbrudd ved tanken på å få uventa besøk... :-DDD Det er leker utover hele gulvet...og med vedfyring så blir det fort litt aske og rusk etter ved..side jeg ikke har vaska under sofaen på 3 uker så regner jeg mmed at hybelkaninene er på vei til å utvikle huggtenner og kan finne på å bite eventuelle intetanende gjester i leggene... Men badet og kjøkkenet det er heldigvis sånn nogenlude...der har jeg enda ikke gitt opp kampen!! Men yttergangen min.. MAMMA MIA!!! Og klesvask.....aiaiaia.....
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg må le av bildet jeg fikk i hodet av to små hengende i ett moppestativ. ;o) Min er helt lik. Legger seg på gulvet og skriker om ikke han får være med og "hjelpe"... Jepp, masse hjelp i det!
Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2008 10mnd og 2 1/2år....prøvd det også..gikk bra en liten stund... Men får ta resten når de har lagt seg heller..i ro og fred. En unge går greit, men med to så er det en del ekstra når man skal få unna seg praktiske ting...de kan jo leke fint,helt til mamma skal gjørenoe spennende, da henger de på med en gang.og minsta skal helst opp i armene hele tida når jeg skal gjøre noe... Pappan kommer hjem etter Påske en gang, så det tar på å være alene med 3 unger i flere uker..
Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2008 Jepp...2 1/2åringen har lyst til å moppe ( enda jeg har funnet fram lekemoppa hennes, den er ikke spennende NOK), og minsta på 10mnd vil helst bite i selve moppa :-S Dvs, en umulig oppgave å gjennomføre til tider...full krig siden de sloss om den...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Men kan du ikke lage dresser som du fester masse moppekluter på da? Så kan de rase rundt samtidig som de får fjernet støv og sånt? Har faktisk lurt på om jeg skal lage en sånn dress til gutten min, så han kan moppe gulvene når han krabber... Blir du med å lage moppedressklubb, eller??? :-D Huff, vinner jeg i Lotto skal jeg sende en vaskehjelp, en barnepasser og en flaske vin til deg, jeg!!! :-D
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå