Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 bare lurer på det vil si å gå til gjeldsrådgiver.. har store økonomiske problemer no.. vet rett å slett ikke hva jeg skal gjøre.. er blitt alene igjen, og må nå betale alle regningene samboer sa han HADDE betalt.. å det er jo blitt en del renter på dem siden den ene regningen er fra juni 07...hva kan en gjeldsrådgiver hjelpe meg med???
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 de har vel noen gode råd om hvordan du skal kunne håndtere gjelden. evt hjelpe deg å forhandle med kreditorer. samle alt du har - ikke gjem noe unna fordi det er flaut. de kan evt se om du har rett på gjeldsordning!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 men hva er gjeldsordning da? og hva inneberer det? har hørt om gjeldsanering.. men at man da ikke kan får huslån på 5 år.. ikke at jeg kan få lån nå heller da, pga betalingsanmerkninger.. huff... er så frustrerende!!!!
nickoline og supermann Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 samme som sannering... hatt det selv. måtte betale i 5 år, men 3 år mest vanlig. du kan få lån hos komunene til egen bolig hvis det er det som lønner seg. jeg sier deg. det er verdt det, hvis du kan bli kvitt gjelda. jeg var ferdig i sommer. nå blir jeg alene. jammen godt å kunne starte på null
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 ok.. da tror jeg at jeg skal ta kontakt med en gjeldsrådgiver imorgen.. er det hos kommunen det? så viss man har råd til det selvom man har fått hjelp med gjelden, så kan man få lån til bolig? er jo nesten like dyrt å leige bolig som det er og eie..
nickoline og supermann Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 ja, det kan du nok. kommer nok an på hvilken dommer du kommer til. For du må i "retten!" Det er namsmannen som får saken når den er behandlet hos kommunen. Min dommer var streng. syntes jeg var ung, og syntes det var urettferdig at jeg skulle få sannert studielånet. syntes det var dårlig gjort av han. for jeg hadde et banklån på 300 000 som jeg enda betaler på. - men det er bare småtteri i forhold til hva jeg hadde slitt med i dag hvis jeg ikke hadde fått hjelp. lang historie kort- jeg kjøpte en butikk som viste seg å ikke være det den skulle være. gikk galt ganske fort. prøvde å klage til divers instanser og heve kjøpet, men jeg var ung og hadde ingen ressurser til å ta opp kampen. heldigvis fikk jeg hjelp hos kommunen. Ja, det er nesten like dyrt å eie som å leie. - Jeg har heldigvis vært heldig med bolig nå. Men skal kjøpe innen 2 år hvis det viser seg at pappan og jeg aldri kommer sammen igjen. Det er ikke mye å rutte med. Legg fram faktsike utgifter de må ta med i forhandlingene.... det være seg alt fra medisiner og ting til barna.... - det regnes ut fra livsnormen. er ikke sikkert kreditorene får særlig mye i det hele tatt. staten får sitt først. de får alt, så fordeles resten på småkreditorer. jeg hadde noen som fikk 70 kroner på 5 år. - stakkars folk. for å ha litt ekstra å rutte med, så ta deg en svART vaskejobb ved siden av.....
Anonym bruker Skrevet 14. mars 2008 #7 Skrevet 14. mars 2008 Men tar du svart vaskejobb og en av kreditorene eller andre oppdager det vil du bli satt under strafferettslig forfølgning, gjeldsordningen blir opphvevet på dagen og du vil IKKE ha sjans til å få en ny da dette er grovt brudd på den ordningen du da har vært så heldig å komme under . ( det er og skal være vanskelig å få gjeldsordning og brudd av denne art straffes derfor generellt hardt) ( ikke det mest intelegente rådet jeg har sett fra nicoline mao...)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå