mamman t go`gutta Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Har blitt utnevnt til fotballtrener for laget til sønnen min. De er 6 år. Har spilt fotball i mange år selv, men det er litt annet å trene det bort til en gjeng med små gutter. Er det noen som har noen gode råd på hvordan jeg skal gjøre det så morsomt som mulig? Har jo en viss peiling, men noen av dere kommer sikkert med noe lurt, som jeg ikke har tenkt på. Hmmm litt av en oppgave jeg har tatt på meg, men hva gjør man ikke for barna sine.....og så lenge ingen av pappaene gidder å stille opp så..
☆:*´¨`**´¨`*:☆ Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Hei, jeg har vært trenger for et guttelag siden de begynte i 1 klasse. Nå er de 10. Cluet når de er så små er rett og slett å bare ha det gøy. Noen er bedre enn andre, og ungene vet det selv hvem som er god og ikke. ikke fokuser mer på de som er god og mindre på de som er mindre god. Mange driver med såkalt topping av lag for å vinne.. TULL! Ha det gøy, lek mye og ikke ta ting så seriøst =) Slik har jeg hatt stor suksess med guttene mine =) Jeg har selv en del bøker men de går mer på teknikk o.l. an skal selvfølgelig spille fotball og kose seg men ikke terpe og terpe på corner og frispark o.l. Trene på det innimellom. straffe konk på slutten var stor suksess her =)
solemio Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Gutten min spiller fotball på andre året, og treneren hans (en pappa) er veldig dyktig,- men ungene er også topp motiverte. De starter alltid med litt oppvarmingsøvelser, så kjører de litt teknikk (heading, sentring, scoring, løpe med ball mellom kjegler, etc), og de siste minuttene deles de i to og spiller "kamp". Det er høydepunktet i uka... Fotball-tennis og tre stykker som sentrer mens en fjerde prøver å ta ballen er også fryktelig stas.. Til å begynne med var det jo enormt møljetendens, vi så knapt ballen, men nå har de skjønt litt mer det med å plassere seg på banen, etc.. Lykke til, det trengs engasjerte foreldre! Håper du har med deg de andre foreldrene også. Genial måte å bli kjent med de andre i nærmiljøet på.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå