Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har en jente son nå er 4 dager gammel. I natt fikk hun plutselig ikke til å ta brystet lenger, hun har hatt en god teknikk de andre dagene. Var på barsel poliklinikk i dag og de mente at det er pga. at jeg har brystspreng hun ikke klarer å suge som før. Dermed så må jeg nå håndmelke mens hun ligger med brystet samtidtig som jeg prøver å gi hun litt melk på kopp i tillegg. Noen med lignende erfaring?Ev. med tips til hvordan jeg kan løse dette? Hun er veldig frustrert selv over at det ikke går lenger og gråter hele tiden når jeg håndmelker-

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Prøv å massere ut litt melk før du legg ho til:) Då blir brystet litt mjukare og det blir lettare for ungen å få tak:)

Skrevet

Eller kjøp en pumpe og pump ut overskuddet før du legger henne til. Jeg har gjort det samme, kun tatt sann at puppen ikke er steinhard lenger- så gir jeg han etterpå. Er uansett mer enn nok... Kun snakk om et par minutt. Gjør kun dette når det går for lang tid mellom ammingene- ellers er det helt ok. Puppene mine er stabile på 3-3,5 timer mellom. Lurer på hvordan det skal gå når det går lenger tid mellom, men går utifra at mengden stabiliserer seg da...

Skrevet

Ja har prøvd det med å håndmelke eller pumpe ut melk på forhånd, men føler ikke helt at hun får til å suge skikkelig allikevel. Jordmor lurte også på om det kunne ha noe å gjøre med en brystvortekrem som jeg brukte i går pga. såre brystvorter. At brystvorten er blitt for glatt...Men det må vel gå over når jeg ikke bruker den lenger?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...