Gjest Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hei Har en jente son nå er 4 dager gammel. I natt fikk hun plutselig ikke til å ta brystet lenger, hun har hatt en god teknikk de andre dagene. Var på barsel poliklinikk i dag og de mente at det er pga. at jeg har brystspreng hun ikke klarer å suge som før. Dermed så må jeg nå håndmelke mens hun ligger med brystet samtidtig som jeg prøver å gi hun litt melk på kopp i tillegg. Noen med lignende erfaring?Ev. med tips til hvordan jeg kan løse dette? Hun er veldig frustrert selv over at det ikke går lenger og gråter hele tiden når jeg håndmelker-
Sjokoladekaka Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Prøv å massere ut litt melk før du legg ho til:) Då blir brystet litt mjukare og det blir lettare for ungen å få tak:)
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Eller kjøp en pumpe og pump ut overskuddet før du legger henne til. Jeg har gjort det samme, kun tatt sann at puppen ikke er steinhard lenger- så gir jeg han etterpå. Er uansett mer enn nok... Kun snakk om et par minutt. Gjør kun dette når det går for lang tid mellom ammingene- ellers er det helt ok. Puppene mine er stabile på 3-3,5 timer mellom. Lurer på hvordan det skal gå når det går lenger tid mellom, men går utifra at mengden stabiliserer seg da...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Ja har prøvd det med å håndmelke eller pumpe ut melk på forhånd, men føler ikke helt at hun får til å suge skikkelig allikevel. Jordmor lurte også på om det kunne ha noe å gjøre med en brystvortekrem som jeg brukte i går pga. såre brystvorter. At brystvorten er blitt for glatt...Men det må vel gå over når jeg ikke bruker den lenger?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå