Gå til innhold

"BabyChino" - Noen som har hørt om det ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jobber i en kaffebar - og det kom en dame inn en dag og bestilte en "Babychino" til ungen sin og en latte til seg selv. Ungen var rundt 1 år tenker jeg.

Hun hadde østlandsdialekt, og vi bor i Bergen - er det et utbredt fenomen på østlandet ? Ingen jeg jobber sammen med som hadde hørt om det ihvertfall.

Det hun skulle ha var altså en Cappuchino uten kaffe, bare steamet melk med litt kanel og sukkerdryss på. Selvfølgelig servert i en søt Espresso kopp med fat under...Dette sa hun med en selvfølgelig mine.

Vi fikk oss en god latter den dagen, men dama fikk det hun ba om og var fornøyd. Får være måte på jåleri synes jeg - la ungene få være unger, ikke "liksomvoksne"

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har jeg aldri hørt om.

Skrevet

Nope, aldri hørt om.

Skrevet

De har det på Starbucks og andre kaffisteder når jeg har reist i USA, Australia og det dukket også opp på menyen i England. Jeg har bestillt det på dromadar i gågaten før jeg var klar over at det fantes:) Spurte bare etter varm melk da:)

En blogg jeg er innom skrevet av en som jobber i en kaffibar skriver om at det har eksplodert i Australia:

A babychino consists of steamed milk in an esspreso cup, with foam and chocolate sprinkles, on a saucer with a cute little teaspoon. I can always tell who's going to order one for their brat - usually its the three and a half year olds who come pushed in their rolls-royce style prams, even though they live one block away and would be totally capable of walking. Their mothers always order skim and or decaf drinks, often with soy milk, and overpriced fresh juice, or joke about cheating on their diets by ordering dessert. Like I care.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...