Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hvordan vet jeg om jeg har brystbetennelse? Det ene brystet mitt er litt rødlig og jeg har litt varme- og frysetokter (som nok også kan skyldes at jeg er fullstendig søvnløs og sliten ...), men ikke feber. Bør jeg evt få konstantert bb før jeg begynner på noe "kur"? Ønsker egentlig ikke å øke produksjonen ytteligere ...
Isilra Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Hva slags kur tenker du på? Når jeg hadde brystbetennelse så var det røde flekker på brystet, hardt og masse klumper, skikkelig fryseanfall (med feber) og generelt bare vondt Fikk beskjed av sykepleiere å bare pumpe litt for ikke å øke melkeproduksjonen(hadde veldig mye melk med mye spreng, derfor jeg fikk det antakeligvis), men det gjorde ting verre. Når legen kom sa hun at jeg absolutt burde tømme puppen HELT for at de tskulle bli bedre. DET var deilig det!!
Impulsiw Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 helsesøster var hjemme hos meg og sa det samme..hvis jeg merket noe..skulle jeg ta en varm dusj og tømme brystene skikkelig mens jeg masserte...det kan sikkert være vondt men, det er den beste medisin... Nå har jeg klart å ungå å få det...lykke til )
1+1=2+1+x Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Maser med babyolje i varm dusj... jeg hadde over 40 i feber, men slapp heldigvis pencelin:)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Da jeg fikk brystbetennelse begynte det med at jeg så et lite rødt område på det ene brystet, etterhvert ble et større område rødt og varmt. Jeg hadde ikke kuler i brystet, men brystspreng og problemer med å få ut melka. Hadde frysetokter men ikke feber til å begynne med. Bedre å gå i dusjen å melke ut melka der i så varmt vann som du klarer, enn å pumpe dersom du ikke ønsker å øke melkemengden. Dessuten er det mer behagelig å håndmelke, synes jeg. Brystet må tømmes annenhver time på dagen og hver tredje time på natta helt til alt det røde er borte. Jeg holdt på slik i en uke, litt av et slit, men godt når det er over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå