Leah<3Mamma Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 årh..skal til legen i morgen på sjekk fordi jordmoren min plutselig ble sykemeldt. Har hatt en del plager de siste dagene som jeg liksom har gått og tenkt jeg skulle ta opp med jormord, men så ringer de plutselig å sier at det tidligeste hun kan ta i mot meg er 27. mars visst hun er kommet tilbake på jobb. Siden jeg har utsatt å ta opp problemene med lege/jordmord tenkte jeg at jeg skulle bestille meg en legetime for å slippe å bekymre meg mer. Men da jeg ringte på legekontoret å skulle be om time ville de ikke sette meg opp før etter påske, jeg forlangte å få en time tidligere og etter mye om og men satte hun meg opp til time hos en turnuslege som sambo har vert hos noen gangen. Han er aldeles ikke noen kjekk mann. En sær og stanhaftig dritt som snakker dårlig norsk. Føler meg virkelig ikke velkommen!! Grunnen til at jeg vil til lege er at hele familien min har det med å føde veldig tidlig og veldig fort, og til nå har mitt svangerskap vert identisk med de andres. Den siste uka har jeg har utrolig med nedpress og noen ganger har jeg vert redd for at jeg kanskje lekker litt fostervann. Magen min har sunket og hodet til babyen er godt plantet i bekkenene mine. Nedpresset er så voldsomt noen ganger at jeg nesten ikke tørr å gå på do å tisse for det følest som om babyen skal komme dersom jeg tar i bare en liten smule. Og i går blødde jeg litt da jeg våknet. Alt dette forklarte jeg i telefonen til legekontoret og likevell var de ikke villige til å ta meg inn. Er forresten i uke 31. Er det bare jeg som er hysterisk eller? gruer meg skikkelig til å gå men føler at jeg virkelig trenger det:(
Leah<3Mamma Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #2 Skrevet 13. mars 2008 dytter litt jeg:) gidder ikke å bruke penger på å dra til legen visst det bare eg meg som overdriver:(
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Hvis jeg hadde vært deg, og du bor sånn til at det lar seg gjøre, hadde jeg faktisk reist på en privatklinikk (Volvat eller noe sånt) og tatt en sjekk der i stedet for på legesenteret, som ikke høres særlig lovende ut. Veldig dumt å føle seg usikker på oppfølgingen og ikke føle at man blir hørt. Synes ikke du virker hysterisk, jeg hadde heller ikke likt det! (Ps: JordMOR, ikke jordmord )
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Tror jeg ville snakket med en lege ja, men må du dit til han dusten da? Kan du ikke ringe den føden du skal føde på og snakke med dem da? Forklare det med din jordmor som er borte og legen som ikke kan ta deg imot. De vil sikkert kunne ta deg inn der å sjekke, for de vil jo ikke at barnet skal komme prematurt!
Leah<3Mamma Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 hehe...ops:) nei jeg bor på bygda jeg vet du så det lar seg nok ikke gjøre:( menmen:p drar opp dit i morgen med bein i nesa og setter hardt mot hardt:p tehe skal forlange en skikkeli sjekk;)
Leah<3Mamma Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2008 er bare det at det er en times kjøring til føden:( og til nærmeste andre jordmor..så det er liksom eneste alternativet jeg har. Og de andre legene hadde det så travelt pga. påskeferien:(
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Ja vær tøff! Men jeg ville ha snakket med en lege hvis jeg hadde hatt det som du ja. Håper alt bare er bra og at babyen din holder seg der en stund til! Det går sikkert bra, men der ville jeg også reagert. Lykke til i morgen! Kom gjerne med oppdateringer!
Leah<3Mamma Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. mars 2008 takk:) skal skrive inn i morgen hvordan det har gått;)
Myrsnipa-med1blå&2rosa Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Flott! Og ikke gi deg selv om han er en dust!!
Mininni Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Ja, når du ikke har så mange alternativer mht lege får du prøve å "stå på krava"! Jeg hadde også ønsket en legesjekk hvis jeg var deg, så jeg synes ikke du overdriver eller er hysterisk. Og er legen ubehagelig, så bør han jo nesten få høre det også - dersom han ikke tar ordentlig imot deg, så setter du øynene i ham og forklarer på en kald og saklig måte at du, sett hen til medisinsk historie i familen osv, har grunn til å være bekymret, og at du må kunne forvente å bli tatt på alvor og bli undersøkt så du ikke risikerer at det skjer noe med barnet ditt, og at det må være i hans interesse at pasientene føler seg ivaretatt og skikkelig behandlet. Lykke til! Håper det går bra!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 husk du skal ikke betale legetime når du er gravid:) aaalt er dekket av trygdekontoret:)
mamiladi Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Æsj, skjønner at du gruer deg! Man blir på en måte så sårbar når man møter på sånne. Har du mulighet for å ta med sambo, eventuelt en (tøff) kvinne i familien som kan backe deg opp? Tenker på at du kanskje har noen som kan bekrefte at flere i familien har født for tidlig. Det skal jo være totalt unødvendig å ha med seg "bevis", men det kan jo være til hjelp :-) Håper virkelig at du blir tatt på alvor!!! Ring føden først bare i tilfelle og forklar, de er jo mer vant til sånne krisesituasjoner. Må du kjøre dit så må du! Tøff deg opp skikkelig før du går til legen, husk det er du som skal ha service av han og de andre på legekontoret!!!!! :-) og da får de jammen meg se å levere!!!! Og du er slettes ikke hysterisk!!!! Masse lykke til :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå