Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har fått fødselsplass på Rikshospitalet, og der (og sikkert de fleste andre steder) tilbyr de fødselsforberedende kurs. Dette er første baby for oss, og vi lurer på om det er noe nødvendig med et sånt kurs? Noen som har vært på det som har noe peiling?
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Ville tatt turen ja - mye av praktiske årsaker; hvor man skal være, hvor man skal gå når man kommer inn, hvordan det ser ut osv. Vil kanskje også være nyttig for far som kanskje føler seg helt blank på området?
*Lykkelita*2barnsmor Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Vi var på omvisning på Riksen, ifht at jeg skulle føde der, men droppet fødselsforberedende kurs utover det. Savnet det ikke heller jeg da, og visste godt hvor jeg skulle gå da jeg kom dit, etter å ha hatt omvisning :-) Det blir opp til dere selv, tenker jeg.... jeg føler ikke behovet, mens andre kan føle det som et stort behov.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Mener det er helt unøvendig. Koster jo litt også. Jeg var på det med førstemann og det meste står greit forklart i brosjyrer du får av legen og jordmor, så står litt på nettet. Besøke sykehuset kan du gjøre på egenhånd, er bare å ringe og da er det gratis.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Ja, vi tenkte uansett å ringe for å få omvisning, så da virker det som om vi kan droppe kurset... Det var egentlig det vi hadde tenkt til, regner med at man kan lese seg til det meste andre steder, så får vi omvisning som viser hvor vi skal gå etc og dropper det kurset. Det kostet jo faktisk 800 kr, det er jo endel, da! Takk for svar! :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå