Gå til innhold

lettbrus med aspartam, hvor farlig??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg var helt avhengig av pepsi max, cola zero før jeg ble gravid, men med engang jeg fikk positiv test har jeg drukket minimalt med brus, først og fremst fordi jeg er redd for å sa eller at ungen skal få hjerneskade pga all aspartamen :-( Men jeg lurer på at et glass i ny og ne gjør vell ikke noe? enn saft med aspartam? er det greit å drikke? vet at koffein kan føre til sa, men hvor mye koffein er det egentlig i brus? noen som har peiling? synspunkter?

På forhånd takk for svar:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg holder meg unna både aspartam og koffein i svangerskapet for sikkerhetsskyld, dette pga studier som har vist skader på nervesystemet. -men det er jo mange som har "dilla" på cola, så det går vel stort sett bra så lenge man ikke drikker litervis.

Skrevet

Har lest et sted at vi kan drikke max 2liter av denne lightbrusen om dagen..og det er vel ingen som drikker mer enn d? Kan jeg ikke tenke meg til..

Allikevel, jeg var superavhengig av pepsi max tidligere, men nå har jeg fått helt stygga på d...klarer såvidt en slurk...

Skrevet

Jeg tror det er max 1 liter koffeinholdig brus per dag. Står det ikke noe om det i infotråden på 1.tri? Vet ikke om det er noe spesifikt for lettbrus.

Vet hvordan det er, Babygullz... Jeg er i utgangspunktet colaholiker (vanlig cola, ikke light), men nå klarer jeg bare ikke cola lenger. Dispensercola går, men ikke fra flaske, jeg blir kvalm av å tenke på det. Det er trist, for jeg elsker cola! Men samtidig er det bra, for jeg vet jeg burde slutte uansett. Nå hjelper kroppen meg til å slutte, det er vel kanskje en mening med det, også. ;)

Skrevet

Jeg drikker verken light brus eller kaffe, så slipper jeg å tenke på hvor mye som egentlig er skadelig..Det er ikke like festlig bestandig med total kaffestopp, nå som jeg er en levende zombie, men synes det er verdt det:)Særlig siden det er så mange delte meninger rundt dette.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...