Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

kan det skade barnet om man striper/farger en del ganger under svangerskapet? Så lurer jeg på om dere fortsatt tar folat? Jeg er 14+6 nå og mine er slutt... mange som tar etter 3 mån også?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg fikk beskjed om å ta folat de 12 første ukene bare...

Skrevet

Jeg har hørt at man ikek skal farge håret pga farvestoffene trekker inn i hodebunnen. Det samme med tannbleking :(

I tillegg skal man visst bare ta folat de første 12 ukene. Dette er fordi det skal forhindre ryggmargsbrokk.. og etter de 12 ukene er visst dette allerede ferdig utvilket slik at det ikke spiller noen rolle fra eller til.

Skrevet

Jeg tok min siste folat for noen dager siden, er i 20.uke nå. Jeg kom litt sent i gang med dem, tok litt tid før jeg forsto jeg var gravid ;-) Det glasset jeg kjøpte inneholdt 100 piller, så jeg har tatt dem, og har ikke tenkt å kjøpe nye. Det er vel de tre første månedene de mener det er viktig, jeg fortsatte mest for å få brukt opp pillene :-)

Skrevet

Når jeg sluttet å ta 400mg folat i uke 12, gikk jeg over til multivitamin, som også inneholder folat (200mg). Jordmorstudent-venninnen min anbefalte det, og sa at det spekuleres i om gravide bør ta folat gjennom hele svangerskapet, men i mindre dose. Det er vanskelig å få nok gjennom kosten.

Skrevet

hei, til hårfarge spørsmålet ditt... jeg er frisør... og jeg vil egentlig verken si ja el nei, fordi dette er det så delte meninger om... men jeg personlig farger håret mens jeg er gravid, gjorde det med forrige også... men som jeg pleier og si, søk på nettet, les om det og gjør deg opp din egen meningen! Husk at det er ikke sundt og puste inn eksos heller, hehe:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...