Gå til innhold

svigermor-innlegg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen andre som sliter med en svigermor som blander seg i alt?

Når jeg ble gravid,måtte jeg sykmelde meg noe tidlig i svangerskapet,dette fortalte vi ikke til familien pga at vi ikke hadde fortalt at jeg var gravid. Men dette "snuste" jo svigermor opp fort,og satte igang å spørre ut sambo om hvorfor jeg var sykemeldt,og om hva som feilte meg osv. Sambo fortalte ikke noe,lot henne bare forstå at det var noe som var privat,og som jeg ikke ville dele med andre en ham.

Men hun ga seg ikke (noe jeg mener var kjempefrekt),og spurte og gravde hver gang hun møtte sambo,(spurte han rett ut mange ganger om jeg var gravid).Så møtte vi søsteren hans på en fest (som er av samme nyskjerrige typen),hun spurte også rett ut om jeg var gravid(tydelig at hun og svigermor hadde snakket mye om dette),jeg syntes de var uforskammet og veldig pågående,hadde ikke noe lyst å fortelle noe til de når de ble SÅ mye mas.Hadde JEG fått mistanke om at noen var gravid,så hadde jeg tenkt at de måtte få fortelle det selv,og at de kanskje ville holde det hemmelig en stund i starten...vi hadde jo uansett fått vite om det til slutt..

Jeg synest det er så utrolig frekt å blande seg så mye,om du er sykmeldt,eller om du går til lege så er jo det en privatsak,jeg spør aldri andre om hvorfor de er sykmeldt og sånn,synest det er noe de må få velge å fortelle om selv..

Vil gjerne høre deres mening,er det bare jeg som er vanskelig?noen som har et helt annet syn på dette en det jeg har?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, jeg er enig med deg. Etter at min svigermor fikk vite om at vi var gravide begynte hun å snuse opp når jeg skulle ha legetime, og så ringte hun meg etterpå og forsøkte å trekke ut av meg alle medisinske (og etter min oppfatning intime) detaljer fra legetimene. Jeg er temmelig privat av meg, og synes dette var langt over streken, men det var inmari vanskelig å få henne til å forstå - da mannen min tok det oppmed henne ble hun blodig fornærmet. Men det fikk hun bare bli. Kom jo over det etter hvert.

Jeg synes som deg at ingen har noe med hvorfor noen er sykmeldt, og da får man pent "back off" og respektere at man ikke ønsker å dele det.

Det samme gjelder dette med å mistenke noen for å være gravid - man får pent respektere at de forteller det selv når de er klare for det, og ikke spørre og grave. Og gjør de det ikevel, er det helt lov å lyve! Men må få lov til både å venne seg til tanken, kanskje komme over de første 12 ukene, og fortelle det i sit eget tempo og i den rekkefølge som føles rett.

Skrevet

Ja, dette var sånn typisk svigermor-mareritt!!

Har ikke noen erfaring med dette selv, siden min svigermor bare er toppers, og kunne ikke finne på å mase sånn.

Er jo ingens sak hvorfor du er sykemeldt, hvis du ikke sier noe om det selv. Virker som hun blander seg litt vel mye ja!!Så du får få samboeren din til å fortsette å sette henne på plass. Det får bli hans jobb, slik at dere kan bevare et godt forhold til henne uten at det blir noen surheter dere i mellom.

Får håpe hun skjønner hva dere synes er for mye av henne og ikke.

Er en balansegang det der!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...