Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Har dere tenkt til å flytte inn på barsel???? Dere får virkelig ikke bruk for SÅÅ mye der!!! Blir jo mest soving og amming i sykehus skjortene som er sååå digge....hehehe.Må le..til dere 1 gangs... Dette holder i massevis: 1 ammebh 1 joggedress klær til deg og baby på hjemreisen toalettsaker til dusj renhold(trenger ikke sminke...) ammeinnlegg og bind lader til tlf og kamera...... Trenger dere mer så kan vel pappaen ta det med..??
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Helt enig med deg! Hadde ikke med mer første gang heller... Skal jo ikke være der sååå lenge:))
*H* Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 hehe jeg er 1.gang og syns de andre listene her er fryktelig lange... man må vel ta med deg 2-3 bagger om man skal få med alt? jeg hadde liksom bare tenkt å putte no survivalgreier i en stor veske, men ser jo at jeg må ha med litt mer enn det:P men, sminkepungen; den SKAL med.. hehe, er kanskje forfengelig, men jeg vil IKKE ha besøk av masse folk og se ut som en tiåring.. noe jeg gjør uten mascara:P men har vannfast så da tåler den litt;) ellers er det greit å se at man klarer seg med det mest nødvendige...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Jeg kan være helt enig her ja ) jeg har pakket en middels stor bag, med det jeg føler er nødvendig... mangler bare hårføner og sminke, for det skal jeg ha med... hehe... ) Ikje skal jeg pakke med mat eller noe.... kan kjøpe i kjosken om nødvendig..... bor bare 5-10min fra sykehuset, så sender sambo hjem om det er noe jeg mangler....
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg var 4 dager på barsel sist og fikk bruk for mye mer enn det du har skrevet opp. Ikke liker jeg å dasse rundt i sykehusskjorte eller joggeklær heller. Folk må da kunne ta med det de vil selv om du ikke tar med deg noe særlig.
Vårunge08 Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Kjekt å 'pakke ferdig' for noen av oss som bor litt lengre unna sykehuset. Jeg regner fort med 2-3 dager før barnefar kommer med evt. 'sending' hjemmefra, da han forhåpentligvis overnatter første natta ihvertfall. Men, ALT som står i tråden under her er det vel ingen som gidder ta med seg )
Mininni Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Hovedpoenget med disse trådene om sykehusbagen er vel å sørge for at man får med seg det som er nødvendig, og så må det være opp til den enkelte å avgjøre hvor mange skift man vil ha, om man vi ta med sminke osv osv. Det er jo ikke alltid så lett å huske på ting som f.eks mobbillader hvis man står der med rier og mannen er nervøs Selv bor jeg 5 min fra sykehuset, så jeg tror jeg forsøker å holde det på et minimum, da jeg jo kan sende mannen hjem for å "fylle på" etter hvert
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Må si meg litt enig med deg. Men jeg fikk god bruk for sminke. Følte det utrolig deilig å kunne stelle meg litt ekstra. Men det er jo noe enhver får føle på. Jeg hadde med meg omtrent det som du beskriver. Det jeg hadde med i tillegg til det du skriver, var fuktighetskrem. Både en lett og en skikkelig fet (gul locobase). Jeg synes sykehuslufta er så tørr og man blir fort tørr både i ansiktet og på kroppen. Locobasen er fin å bruke overalt, og er spesielt god mot tørre lepper. Og noe jeg syntes var deilig, var at jeg hadde med varme sokker til å ha på under fødselen. Gjett om jeg var glad for dem. Men jeg synes det er fint meg en slik tråd der alle legger inn tips. Det er jo opp til hver enkelt hva man tar med seg. Og det er ikke alltid man tenker over alt. Det med de varme sokkene fikk jeg tips om på en slik sykehusbagtråd...
Mamman til 2 Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Det må vel være opp til oss "teite førstegangsfødende" hva vi ønsker å ha med oss? Jeg har ikke med meg så voldsomt mye men noen klær jeg liker og litt sminke må da være lov?? Jeg har ingen store planer om å dasse rundt i den sykehusskjorta lenger enn jeg må og særlig ikke på bildene som kommer i avisa - call me crazy!
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Det er helt sikkert mange som tar med seg for mye, og jeg vil sikkert bli en av dem. Men når man skal bo på barselshotell så må man faktisk ha med klær til babyen og seg selv for alle dagene, ikke bare hjemreise. Og barnefar skal jo bo der sammen med oss, har ikke planlagt at han skal drive å kjøre tur-retur hjemmet etter ting vi har glemt. Tviler på at 1 amme-BH holder i massevis når man skal være der 3-4 dager, jeg liker i alle fall å få skiftet undertøy oftere enn det...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 noen som er heldig... 3-4 dager... Her i BGN får man bare tilbud om 2 netter gr. oppussingen
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Jeg vet ikke med deg (HI) altså :-) men jeg liker å ha litt å velge mellom. Man vet jo heller ikke om man for eksempel blør igjennom på joggedressen. Litt kjipt å gå med blodige klær da. Er kanskje forfengelig også, men jeg drar altså ikke av gårde uten sminke! Men flott for deg som er komfortabel uten! Folk er forskjellige! Om noen synes de må ha med en koffert med utstyr for å føle seg trygge så er vel det helt toppers for dem ;-) Det viktigste når man skal føde er jo å ha det bra! Ting hjemmefra kan også gjøre omgivelsene på sykehuset litt mindre sterile og fremmede. Det er faktisk barselbøker som anbefaler mor å ta egen pute og pledd med "hjemmelukt", for å gjøre opplevelsen mest mulig trygg og god. Ønsker alle uansett størrelse på bagen en flott fødsel ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå