Gå til innhold

Flere med for mye fostervann?


Anbefalte innlegg

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Jeg skal ta glukosebelastning på grunn av for mye fostervann.. Er det andre grunner til at man kan få for mye vann?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei hei... jeg har for mye vann, det skyldes missdannelse på barnet, men ikke noe sånn veeeeldig alvorlig nei men....(tarm-problem)

 

jeg må tappe ut vann på tirsdag, så jeg blir nok liggende på sykehuset i påska......''

 

legene sa ingenting til deg da?

du kunne jo spurt hva årsaken til mye fostervann var....

Gjest Lite nurk i magen :)
Skrevet

Hei :)

 

Åj er det alvorlig eller? Kan de tappe ut vann? Har jeg aldri hørt før- Er du langt på vei?

 

Legen mente at det kunne komme av svangerskapsdiabetes, så da må jeg ta en test neste uka..

Skrevet

Hei :)

Jeg hadde alt for mye fostervann , der jeg skulle ligge på 5, lå jeg på 10, så jeg hadde fordoblet fostervannsmengde.

Når jeg var i uke 28, så var jeg i uke 40 på skjemaet man måler magen på.

så jeg var stooor!!

Jeg tok også og sjekket meg for svangerskapdiabetes, men det hadde jeg ikke :)

De har også sjekket babyen grundig, og han er frisk og fin :)

Så ikke noe galt der heller.

Noen ganger kan man bare helt enkelt få for mye fostervann, uten noen spes grunn, sa de til meg inne på sykehuset.

Det kan også være arvelig, så om din mor hadde for mye fostervann i svangerskapa, så er det en stor sannsynlighet du kan få det og.

 

Så tror nok det er grunnen her.

 

Men nå er jeg i uke 36, og fostervannet har gått ned på normalen =)

Weee....

så står ikke i fare for å føde for tidlig lengre:)

De sa til meg at fostervannet hadde fordampet... JA FORDAMPET... hehe

skulle ikke tro det går an, men det gjør det vist nok.

Jeg hadde også for mye fostervann ved mitt 2 svangerskap, og igjen i dette nå.

Det var snakk om å tappe meg for fostervann og, men jeg sa nei, og ville se om jeg klarte å komme meg over uke 30, og da jeg endelig klarte det, så var det ikke for mye fostervann lenger :) takk gud!!

Da legen sa det kunne være litt vondt å tappe, derfor jeg sa nei :P

hehe for feig for å gjøre det, men å føde ,neida det ekke nå prob :P hehe

Når man tapper, så fører man en tynn slange inn igjennom magen, mere vet jeg ikke om det :S

Men bare så du vet det, så trenger det iallefall ikke være noe galt med verken deg eller babyen :)

Skrevet

jeg er uke 29 nå, og samme som hun over- jeg er i uke 40 i følge magen og mengden av vann....

di tapper vannet ved å stikke ei nål i magen, noe vont kan det gjøre, og fødselen kan starte.

men som hun over sier, det trenger ikke være noe galt, ikke så lenge legene ikke har sakt noe ihvertfall....

 

di sender deg ikke hjem uten å ha informert deg!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...