Gå til innhold

Minstesnupp har vært hos manuell terapeut

Anbefalte innlegg

Skrevet

Minstesnupp er assymetrisk i hodet og har vært det hele tiden. HS tenkte at hun kanskje var skjev i nakken også og det var fysio på helsestasjonen enig i. Så i dag har vi vært hos manuell terapeut som også så litt skjevhet. Synes det er litt skummelt jeg, å dytte på nakkevirvler på en liten sak. De kan sikkert sakene sine, men skummelt er det og jenta skrek HØYT. Nå skal vi trene litt før ny behandling om noen uker. Har noen av dere andre vært borti dette? Ble det bra?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Måka er skjev i hodet sitt...men var mye verre før.

Vi dro og fikk ordnet litt hos en osteopat, og det tok overraskende kort tid før vi så endringer...

Hos Måka var det visstnok noen små ben på siden ved øret som hadde kilt seg...

jeg tror det ser mer skummelt ut enn det er, for de tar ikke så hardt i dem. Osteopaten var veldig forsiktig, og det kom ikke et kny fra gutten mens han holdt på.

Skrevet

Hei du.... søstra mi har en sønn som nå riktignok er 10 mnd, men han er skjeiv i hode og nakke og øverst i ryggen.... de fant det ut for han var så lei seg hele tiden da han var bitteliten, også ble han bare flatere og flatere på den ene siden av hodet. hun har gått til manuelltarepi og fysioterapi og han er helt fin nå... nå må de bare trene litt av og til for å holde det mykt og sånn.

Lille pene jenta di!

Skrevet

Stakkars liten da!! Håper det ordner seg etter noen besøk :)

Karosnuppa hadde favorittside og var litt flat i bakhue på den ene siden. Heldigvis hadde vi oppfølging av fysio siden hun var prematur og knøttliten, og da fikk vi noen tips fra henne om hvordan vi skulle rette på det fra starten av for å unngå spenninger i nakke og rygg. Flytting av senga, hvordan flytte blikket hennes til "riktig side" og slikt. Det hjalp veldig fort og var verd det!!

Skrevet

Hei, hei Maud!

Mellom-snupp var født med nakkeskjevhet. Hun lå og stanget hodet i ribbeina mine i slutten av svangerskapet og bar veldig tydelig preg av det da hun kom ut (skikkelig skev i ansiktet, og nakken). Den gangen kaltes det torticollis, nå heter det populært KISS-KIDD syndrom.

Manuellterapi er beste behandlingsform, spesielt hvis du har kommet til en som er spesialist på behandling av barn med KISS. Da er det veldig få behandlinger som skal til, har jeg hørt. Og barnet blir HELT fint igjen! Spesielt når det oppdages tidlig. Og det har jo dere gjort.

Du kan lese mer på www.kiss-kidd.no. Der er det også liste over manuellterapeuter som er "sertifiserte" til å behandle KISS.

Skrevet

Jeg har sett og tenker at dette passer for minstesnupp, om enn i en svak grad. Manuellterapeuten vi går til på Greverud står på listen, så hun er nok flink :-)

Skrevet

Så bra at det finnes hjelp for dette.Og som de andre skriver så blir jo lille snuppa helt bra.Skjønner at det ser skummelt ut med sånn behandling på så små,men de vet hva de gjør.

Lykke til videre!

Skrevet

Så enig i at det ser skummelt ut når man skal "manipulere" på så små kropper! Men det blir nok bra skal du se! Lykke til!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...