Gå til innhold

Ang flyttemelding og ppt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sønnen vår har hatt adresse hos far siden det ble slutt for snart 2 år siden fordi pappaen har til tider vært sær og gretten og nekta å skrive under på flyttemelding. Jeg har hatt den daglige omsorgen siden bruddet, gutten har vært hos pappaen annenhver helg.

Men nå har helsestasjonen reagert på språket hans og vi ønsker å henvise han til ppt.

Men han har som sagt registrert adresse hos far i en annen kommune, kan dette bli et problem?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Snakk med helsestasjon og ppt, skriv ev et kort skriv hvor du forklarer situasjonen, kan bhg eller skole bekrefte at han bor hos deg ?

Ta også kontakt med folkeregisteret ( skatt XXXX (den regionen du bor i)) og spør om næremere fremgangsmåte for å få han flyttet pga situasjonen.

Lykke til !

Skrevet

Trudde folkeregisteret endret adressen til barnet etter eit halvt år, om den eine parten nekter å skrive under? Det fekk eg opplyst ihvertfall. At barnet da får adressa til omsorgspersonen. Du burde no sjekke opp i det, :)

Skrevet

Ja, det sa det til meg også for 2 år siden... Men når jeg snakka med dem rett etter nyttår så var det visst noen nye regler eller noe. Jeg fikk iallefall søknaden i retur der det stod at både mor og far måtte skrive under.

Skrevet

Jøss, det endrer seg fort. Eg spurte i fjor, i april. Dei burde jammen få endret på den regelen. For er jo ein fordel at barnet får samme adresse som omsorgspersonen. Men er vel ikkje alt vi skal forstå oss på. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...