ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Har tatt opp seiblokk jeg må finne på noe godt (og gjerne enkelt) til middag. Gi meg tips da Har veldig lyst på seibiff men blir kanskje litt vanskelig å lage uten filet.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Lag verden enkelste og beste fiskegryte. Poteter i skiver, gulrøtter i skiver, sellerirot eller purre og fisk og vann pluss salt og pepper. la stå å småkoke til potetene er ferdige. Server med flatbrød og kall det sjørøvergryte:-) Veldig godt med både torsk og sei. Og aller helst urtesalt. Høres kanskej for enkelt ut til å være godt, men det er nyyyydelig.
ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #3 Skrevet 13. mars 2008 Koker du alt i ei mølje, eller poteter og gulrøtter først? Hørtes veldig enkelt ut ja. Holder vel med en halv seiblokk til to voksne og en småspist 2 åring?
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Koker alt i samme kjele, ja. Legger ting lagvis. Men egentlig trenger du jo ikke ha fisken i like lenge som resten, fisk har jo ikke så lang trekketid. Så det er opp til deg. Hvor mye mat som går med til dere, vet nok du bedre enn meg:-) Gryta er ikke avhengig av mye fisk, for å bli god på smak.
ღ ♂ + ♀ ღ +2! Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Ok da prøver jeg på dette idag, spennende å se om jeg får det til, hehe
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Tin blokka, skjær den i 5-6 biter, vend de i mjøl, salt og pepper, steik så de blir brune, ikke noe lenger, ha de over i ildfast form/ fat, ha over løk som du har brunet, sett inn i ovnen med folie over og steik de på 200 grader i tre kvarter. Bedre og saftigere seibiff skal du leite lenge etter!! Ha i litt ekstra smør i panna og ha i litt mjøl, tilsett en boks kesam rør sammen og smak til med salt, pepper og sitron. Kjempegod saus, kan selvfølgelig bruke rømme også.
1+1=2+1+x Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Kutt opp i terninger Lag hvit saus og hell over... (smelt 2 ss smør, bland i 1 ss hvetemel, og ta tilslutt i 4 dl vann ca. Smak til med salt og pepper el. fiskebuljong) Skjær parika i ringer og legg over.. gjerne litt gulrot og brokoli og. Litt ost på toppen - og stek i 20-30 min på 200* VOILA! Har funnet på denne selv - så har ingen navn;)
1+1=2+1+x Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 fint om paprikaen er i forskjellige farger...
♥Cherrypie♥ Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 ja bruk melblandinga til termin mai ..over her. kokt fisk er fælt i forhold til stekt med mel osv,blir god sprø overflate på den da!!
Lekamøia Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Skjær masse vårløk i store biter og ha det i en stekepanne med litt olje i bunnen, legg fisken over i serveringsstykker, hell over kokosmelk som du har blandet hakket chili, revet ingefær og nypresset lime i. Smak til med salt. La det trekke/småkoke til fisken er ferdig og server med ris Kjempegodt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå