Gå til innhold

hei snart nr 2 m spire

Anbefalte innlegg

Skrevet

så du også hadde vært til ul og bare sett plommesekken, tok du også blodprøver for å måle hcg?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du... nei det sa hun ingenting om. Hun sa bare at alt så fint ut og at jeg ikke er lenger enn i uke 5 at jeg skulle komme tilbake om 2 uker (fikk ikke time før 1/4 så det blir 3 uker). Burde jeg ha sjekket hcg? Kan det ha gått galt? Legen sa ikke noe om dette- og jeg spurte om MA.

Skrevet

huff nå ble jeg også mer usikker, legen mi sa hverken det ene eller det andre, lurte på hve slags test jeg hadde brukt og når jeg hadde testa positivt. Så du noe som helst på UL en da? han sa jeg max var 4 uker så det er jo stor sjans for at hun som så på UL en din så mer som gjorde at det var sikrere...virket som han legen min tvilte ganske mye, men 4tester kan jo liksom ikke lyve..så er vel derfor jeg måtte ta blodprøver også da tenker jeg.

Huff ville ikke uroe deg altså...ville bare høre om du hatt tatt det for da hadde du jo visst litt mer enn meg om det;)

Skrevet

Åå skjønner at du ble frustrert, men krysser fingerene for deg :) Jeg så plommesekken selv og hun forklarte meg nøye hva vi så :) I og med at vi så den så klart var jeg i uke 5-6. Jeg var inne på en link til noen UL bilder som viste bilde fra uke 5 og det var nøyaktig det samme der som jeg så. Jeg spurte henne om det kunne ha vært en MA- men det mente hun sterkt at det ikke var og at jeg skulle slappe av og vite at dette kom til å gå bra. Har de siste dagene lest flere innlegg fra de som kun har sett plommesekken i uke 5-6 for så å komme tilbake noen uker etterpå og sett et sprell levende foster :) Får bare smøre meg med tålmodighet til 1 april og håpe at alt er som legen sa :)

Tror du er veldig gravid etter 4 tester- men det kan jo være som legen din sier at du ikke er lenger. Jeg har bevist for meg selv at jeg har to eggløsninger så det kan jo gå. Var ganske mye sur med meg i mitt første svangerskap også- men da var det motsatt vei- ble flyttet opp fra uke 8 til uke 12. Det er verre andre veien :(

Vet man skal kose seg og slappe av og nye 1 trimester også, men det er jaggu meg ikke lett. Burde egentlig holde meg unna bim til 2 trimester. Man blir ganske urolig når man leser alle innleggende som det går galt med.

Tror vi må puste ut begge to :) Det går nok bra skal du se. Snart ser vi begge et lite nurk i magene våre :))

Skrevet

Er 2uker siden jeg fikk en svak test, den første, så det er vel mulig at jeg bare er kort på vei, har jo ingen indikasjon på noe annet, alle tester var supernegative før det. Syklus har jeg liksom ikke hatt, så har ikke noe mens, eggløsning, ingenting annet å gå etter. Hadde omgansyke for noen uker siden som ble avløst av svangerskapskvalme, så når kvalmen begynte er jo litt vanskelig å si. Alle symptomene er sterke ennå og helt utrolig så er den innerste følelsen positiv om jeg skal tørre å være helt ærlig. Har ingen blødninger, ingen spesielle smerter annet en magesmerter/kramper jeg kjenner igjen fra tidligere svangerskap.

Ble jo sinnsykt overasket over positiv test da jeg slutta på pilla 29januar, så fort har det jo gått.

Håper inderlig at jeg får positiv tilbakemelding på mandag, så er det bare å begynner å vente igjen;)

lykke til til deg også, og håper vi begge får se et bankende hjerte snart

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...