Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har medela Swing brystpumpe. Bruker den masse og koker den da også ofte. Men den delen som er intil brystet (brystskjold/trakt?) blir jo så fort ødelagt? Har allerede fått en ny for noen uker siden da den gamle ble bøyd og bulkete. Nå er den nye også sånn.. Noen som har opplevd det samme? Kan man forresten bestille deler til Medela på internet?
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 jeg har den jeg også, men har ikke hatt det problemet...holdt på å si, dere har nok vann i kasserollen slik at plastikken ikke kommer i kontakt med bunnen og koker ikke lengre enn 5 min? Ikke for å fordumme dere, forstå meg rett, men vil nok muligens tro det kan kanskje være en god grunn til at den blir bulkete slik du-dere sier...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Tror du jeg er helt tjukk i... Neida, tulla , skjønner godt at du påpeker det. Har tenkt på det jeg også, men tror ikke jeg har hatt for lite vann.. Bruker jo stor kjele fylt med vann, men skjoldet er jo også ganske stort da, så det kan jo være..
silje-Thea 010108;) Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 jepp det er jeg helt sikker på..men har vel kanskje noe med at det blir som en suge kopp og siden det er plastikk/gummi så endrer det litt form etterhvert...kan vel kanskje også være fordi det ikke blir ordentlig tett rundt brystet å når det da blir "vakum" så blir det bulker hvis det ikke sitter godt nok rundt puppen. vet ikke? hehe
silje-Thea 010108;) Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 http://www.medela.ch/ISBD/en/breastfeeding/products/personal.php det burde vel gå ann å få kjøpt et sted i norge dette da?? det er jo mange forskjellige sånne tuter...ettersom str på brystet...
Lamaungene 07 og 10 Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 hehe, nei, langt i fra tjukk i... men er rart hva ammetåka kan gjøre med en har jeg ihvertfall selv fått erfare Så derfor jeg bare påpekte det for å evnt. eliminere bort det mest logiske og banale grunnene sånn sett...
Sylteflesk Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Jeg brukte min masse i en periode, men hadde aldri det problemet. Hadde et ekstra sett flasker + trakter, så hver av dem ble jo ikke såå mye brukt. Og så vasket jeg dem ofte i oppvaskmaskin i stedet for å koke, kokte bare innimellom. Kokte flaskene og smådelene da.
Sylteflesk Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Ammer ikke nå lenger, men brukte den altså i over ett år uten noen bulking.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har hørt men kan bestille deler av de som importerer de til Norge. Jeg har både de skjoldene som du beskriver, og den enklere type skjold i bare plastikk. Synes de i ren plastikk er mye bedre enn de med gummi. Så skal du kjøpe nye vil jeg anbefale de i ren plast...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Men hvor har dere fått tak i så mange ekstra løse deler? Kunne gjerne tenkt meg de som er i hardplast i stedet jeg også. Prøvde å sende mail til importøren og fikk da til svar at jeg måtte ringe han opp for å diskutere saken.. Herregud, så vanskelig..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Jeg har løse deler da jeg først hadde en mini electric pumpe med hardplast skjold, og så måtte leie en dobbel fra babyshop. Når man leier pumpe må man kjøpe ett sett med slanger, flasker og skjold., Skjoldene i de settene er også i hardplast.
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 Ja, da har jeg vært på BabyShop og kjøpt den kit'n de selger når man leier pumpe. Den kostet kr. 249,- m/ flaske, skjold, slange og sånn liten dings (ventil?). Det skjoldet var litt anderledes enn det som følger med Swing-pumpen, men det passet og det var myyyyye bedre! Så det kan absolutt anbefales, ja!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå