Gjest Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 jeg synes jeg spiser for mye, for barnet tar jo ikke noe av maten enda vell?? spiser ikke så mangen ganger til dagen, for frokost og lunch tid er jeg kvalm å ingenting går ned...men spiser både skiver, yoghurt, smoothi, middag, kvelds hver dag og noen dager spiser jeg litt ekstra...men spiser ganske mye skiver...
Lampe77 , en spire i magen Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Jeg spiser ikke noe mere en det jeg gjorde.. Har ikke den store mat lysten nå..
NuttaMi*med 3 små:) Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 ikke mye mer, er skikklig kvalm, så ikke så rart...men spiser mye når jeg først klarer å spise da...så blir jeg superkvalm igjen etterpå...hmm, nå hadde det vært godt med gele og vanlijesaus hehe
mini82 Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 gele og vaniljesaus hørtes godt ut..hehe selv må jeg ha masse sjokoladeis med sjokoladesaus oppå.mmm men man blir jo bare kvalm igjen etterpå så ikke skjønner jeg hvorfor man utsetter seg selv for det. er vel svak da.. må psyke opp kroppen til bare å spise sunt framover. kos dere videre med maten jenter
babygullz <3 vilde Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 hm.. til frokost har jeg som regel 1brødskive med enten banan eller skinke, ost og tomat/agurkskiver + 1 STORT glass sjokomelk. Eller en skål med havregryn eller Al Bran og 1 banan.. Lunsj/mellom 2 grove knekkebrød med smøreost, skinke+jarlsberg, agurk/tomatskiver, eller brunost. Middag: Har ikke plass til så veldig mye...har vi pizza klarer jeg meg best på 1 stykke, men det hender jeg kan presse nedpå 2... er veldig glad i suppe, og makaroni med bare ketchup, og noen ganger med joikaboller:) Hvis jeg begynner å spise kjeks, stopper jeg imidlertid ikke før kjekspakken er tom( gjelder disse toffeecups med karamell inni...mmmm) blir noen grønnsaker og frukt innimellom om dagene også...liker best grønnsakene kokt...spesielt gulrøtter og asparges... syns ikke jeg spsuier så forferdelig mye, men kjukk over rompa det er jeg blitt d!
babygullz <3 vilde Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Er nok forresten blitt kjukk over rompa pga all sjokomelken..drikker kanskje 1 liter til dagen...pluss 1-3glass epleuice om kvelden for å dempe kvalmen:P
temine Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Jeg spiser ikke mer enn før, men prøver å trykke nedpå litt til hvert måltid. Og som jeg gjorde sist, fra uke 12 så er det null godis....så blir litt av det nå. Hopper inn i 9+0 i morgen, så da er det "bare" tre uker til med godterier på meg. Bra jeg får med påskeegget;)
AO3 Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Jeg spiser nok litt mindre enn før, pga kvalmen. Jeg har vært litt mindre kvalm de siste par dagene, men likevel er matlysten på "ordentlig" mat nedsatt. Jeg føler likevel at vekta går litt oppover - kanskje fordi ting som smågodt og potetgull går an å spise selv om jeg er kjempekvalm, og jeg MÅ bare spise noe for å bli mindre kvalm... og da er smågodt bedre enn ingenting, regner jeg med. :S
Lova Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Har ikke lyst på noenting om dagen.Synes alt bortsett fra frukt er ekkelt(særlig kjøtt).Prøver å spise små måltider ofte, men de små måltidene består stort sett av tørre knekkis, mandler, rosiner, bananer, epler, og kanskje en youghurt med linfrø.Er kjempehard i magen, føler ikke at jeg har lagt på meg, spiser kanskje mindre enn før, men er liksom litt "hoven"i magen. På kvelden drikker jeg bare vann.
Lykkeli & gla ♥ jentene mine ♥ Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Min apetitt kan beskrives slik: Fort sulten og fort mett! Jeg spiser ikke så mye mer enn vanlig tror jeg, men kanskje litt mer? Blir ihvertfall veldig fort sulten igjen etter måltidene, må ikke gå mer enn 2 timer mellom måltidene, for da døør jeg av sult.. Men spiser ikke mye om gangen da, en skive til frokost og så en skive med to timers mellomrom ca fram til middag.. Men middager er ikke hva det en gang var.. Vanligvis har jeg kjempeapetitt, men nå for tida blir jeg nesten mett med en gang jeg har beg å spise, og må bruke laaaang tid for å komme gjennom hele middagstallerkenen=) Prøver å skvise inn et par frukter i ny og ne også, men stresser ikke med det! En ting som ihvertfall er positivt med graviditeten, er at søtsuget er betraktelig mindre nå enn hva det pleier å være.. Før hadde jeg lyst på sjokolade hver kveld, men nå er ikke tanken på sjokolade så fristende lenger.. Blir så fort mett! Men salt lakris derimot, naaaaaam!! De nye DENT salty (uten sukker- jippi) er bare helt fantastiske, min redning=) =)
Tomtetroll Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 Spiser middag og kvelds.. Har aldri klart å spise frokost.. Det hender jeg spiser lunch om jeg er i byen da. Er kvalm, og får ikke til å spise så utrolig mye så. Men er bare glad jeg er kvalm, for det er et godt tegn =)
lykkelig-mamma Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Prøver å kontrollere inntaket!! Er sulten konstant. Så ska det sies at jeg ikke er kvalm da..
lillegull08<3 Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er en del kvalm, men konstant sulten... Så jeg føler jeg går å småspier hele dagen (kjenner heller ikke at jeg er kvalm da).... Men har heldigvis ikke lyst på godteri, eller søtsaker, så det går mye i frukt, grønnsaker, kjeks, å middag =) Å desverre kunne legen fortelle meg at jeg har gått opp 2,5kilo allerede, så det var litt nedtur å legge på seg så tidlig... men, men!
SOLSPIREN Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 Er sulten hele tiden nesten, å får helt plutselig syke kikk å går gjennom skap og skuffer.... Kjempe bekymret for hvordan dette skal gå...for veksta sin del
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå