Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Søskenvonga har jeg had stående ute nå et par dager siden det har vært fint vær, har stått med regntreket på...og tror dere faen ikke at en eller annen katt har vært å markert på vogna?? Jeg er sikker på at det ikke er min hunnkatt, for hunnkattpiss og hankattpiss lukter veldig forskjellig. Kattejævlen har også pissa på ytterdøra :-( Jaja..jeg vaske tekstilene på vogna....og håpe at det tar lukta, noen med tips? Hvorfor kan ikke folk kastrere kattjævlene sine, jeg skal sterilisere min katt snart, hun er 1 år..har henne på p-sprøyta nå..trodde det skulle holde for at de skulle ligge unna jeg???
Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Det er ditt ansvar siden du setter vogna ute. Hva forventer du egentlig? ;-) Brukt Carpet Rescue på kattepisset. Det brukte jeg myyyyyyyyyye av da kattene mine var ukastrert. Du kan forøvrig spraye litt Get off my garden! på udnerstellet. Da vil de nok ikke tisse
* 5 om dagen * Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 synes jævler er litt sterkt uttrykk her... du har sikkert vist at det er hannkatter i nærheten, og så lenge du har en hunnkatt selv, så burde du vist at dette kom til å skje.... Er aldri lurt å la noe stå ute.....da ber en nesten om det selv, er nå min mening....
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 Så folk har overhodet ikke ansvar for egne husdyr, unger og annet ræl, det er naboenes problem om noe blir ødelagt? Den er drøy. Klarer man ikke ha dyr og unger bør man la det være. Bor man sånn til at katta går til andre bør man la kattefaan være.
Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Akkurat, hunnkatter marker ikke på den måten og skal man på død og liv ha hannkatt og la den gå løs så kan man jaggu få den kastrert også. Jeg er drittsur faktisk, og finner jeg ut hvilken katt som markerer rundt her så skal jeg si fra til eier at enten får de ha ham inne, eller så får de fikse ham...for jeg kan for fanden ikke ta inn yttedøra mi heller!!! Og det derre som man kjøper på zoo funker ikke..jeg har testa ut rælet før..
* 5 om dagen * Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 JA, det er hver enkelt sitt ansvar å holde ting innomhus, når en vet det er katter i området....
OsloMor Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Sånn går det når du har søte jentepuser;-) (Prøv Ajax, fjerner lukt fra kattekassen iallefall.)
mamazon <3<3<3 Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Katter skal steriliseres, mener også det er uansvarlig av katteeiere å ikke gjøre det, ikke minst med tanke på alle de uønskede kattungene som må avlives eller blir løskatter. Når det er sagt er det visse forholdsregler man kan ta, sånn spray som andre nevner eller andre midler for å holde de unna. 'Sug lut' (!): Medmindre man bor på en øde øy eller har innekatt går katter hvor enn de vil.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 5 om dagen, hvordan skal man ta inn ytterdøra? Om de pisser på den så lukter det faktisk inn i gangen! Eller bilen for den saks skyld. Det er ikke alle som har garasje, eller har mulighet til å bygge garasje. Det er jævlig kjipt å sette på varmen i bilen når en katt har pissa der. DET luker forferdelig!
Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #10 Skrevet 13. mars 2008 Hva med ytterdøra mi da??? Det er nesten verst faktisk, hele gangen stinker kattpiss..jeg har stått å vaske med klorvann nå, men nei..lukta sitter i den... Synes at det burde blitt et påbud om å kastrere enhver hannkatt so går løs, skal sterilisere hokatta mi jeg også....hva er prolemet, men det hjeler jo ikke hvis hannkattene rundt her ikke er kastrert, for de går jo på besøk til henne uansett de og markerer rundt her.. Er faktisk ikke bare bare å ta in vogna har..døra er ikke bred nok og gangen er knøttliten.. Har aldri had problemer før med at katter pissa på vogna...eller døra....
* 5 om dagen * Skrevet 13. mars 2008 #11 Skrevet 13. mars 2008 *jeg har tatt mitt ansvar på mine 3 katter, de er sterilisert/kastrert. Og jeg mener at det burde alle gjøre, som har utekatter, men det er mest pga alle de uønsede kattungene. Og katter som er ut, går hvor de vil...det gjør sikkert din også HI, om det er en utekatt da....
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Nettopp. Og derfor må man sterilisere eller la være å ha katt. Helst det siste. Jeg ville uten nøling steina katta som gjorde fra seg i vår sandkasse, for eksempel, det er ikke mitt problem at andre vil ha husdyr som naturlig bruker store revirer.
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er helt enig med HI, bortsett fra at jeg misliker alle katter som forviller seg inn på tomta mi!!! Vi har akkurat kjøpt oss rekkehus-leilighet, problemet vårt er at det er 3 katter fra nabolaget som driver å driter i hagen! Er så forbanna! I løpet av vinteren har jeg sett 11 bæsjehauger i hagen, og er FLYYYYYFORBANNA!! Når all snøen forsvinner skal jeg ta turen over til eierene og kreve at de rydder opp. Vi har tross alt barn som skal leke der ute. Vi har valgt å ikke ha husdyr, fordi vi ikke ønsker det ansvaret, og blir DRIIIIIITSUR på de møkka-kattene! Jeg forstår at eierene ikke får forhindret dem i å gjøre fra seg ute, men de må vel kunne rydde opp etter dem?? Hvis jeg, på en pen måte, ber dem plukke det opp, ville dere katteeiere bli fornærmet da? Vil jo ikke bråke med nabo`n heller da..
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 Jojo, syns ikke katteeierne kan bli sure for det. Hadde det vært en hund som dreit i hagen din hadde det vært en seøvfølge at de ryddet opp. Blir jo samme greia
Sjefsmegga Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #15 Skrevet 13. mars 2008 Det er helt greit å si fra om sånt ja... Og kommer naboene her og klager på at min katt har gjort fra seg på plena deres så tar jeg glatt med meg spaden og tar skiten selv. Men ser ut til at hun gjør fra seg oppi ei dump øverst på eiendommen her..inni noe kratt..helt ok...sett henne grave og styre der flere ganger..er forøvrig der jeg tømte kassen hennes tidligere..så mulig hun har skjønt tegninga..har sandkasse med lokk og så den får stå i fred...
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #16 Skrevet 13. mars 2008 P-piller holder ikke hannkattene vekke fra pusejenta du. Steriliser henne fort som fy du, da mister dem intr. Jeg mener alle burde kasterer/sterilisere kattene sine når dem runder 6 mnd'er jeg da....
fox`y Skrevet 13. mars 2008 #17 Skrevet 13. mars 2008 sjønner godt din frustrasjon ja. jeg tør ikke ha vogna mi stående ute på terassen jeg heller nå pga kattene rundt i nabolaget. men d er utrolig irriteranes,for den lukta er jammen meg ikke lett å få bort. jeg fikk ødelagt en helt ny kåpe jeg pga av en hannkatt som kom å strøk seg inntil meg når jeg skulle til jobb en gang. tru jeg var IRRITERT kan man si. er veldig glad i katter,men da kunne jeg kasterert katten selv assa kostet meg 1500 kr å gå til jobb den dagen. greit at mann har katter har hatt 2 selv,men syns at man kan kasterere hannkattene sine rett å slett. er allt for mye kattunger/katter som ikke får noe hjem i d hele tatt. men d er min mening da. kasterert hannkatten min jeg ja, så han slapp å være en plage for naboene:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå