Gå til innhold

Kan noen hjelpe?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei på dere her inne:)

Håper noen av dere har noen fornuftige svar til meg. Jeg har veldig lyst på barn,nå klør det i fingrene. De fleste rundt meg går gravide,bare ikke jeg =( Har prøvd ca et år nå,men ingenting vil skje... Lurer på om det er noen her inne som har noen gode råd for å bli gravid? Finnes det hormonpiller og lignende for å få fortgang i sakene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei!

Siden du har prøvd i ett år, kan du kontakte legen og spørre om pergokur eller noe.. Om du ikke har vært på utredning kan også det være en god idee:o) Så om du vil ha fortgang i sakene, ta en tur til legen:o)

Vi har prøvd i to år og skal bestille time til utredning nå:o)

Skrevet

Tusen takk. Det skal jeg prøve:) Får jeg pergokur bare sånn uten videre, eller må jeg gjennom undersøkelser for å få det?

Skrevet

hei.

veit det er kipt å vente men vil bare minne om at helt friske par bruker gjerne opp mot et år på å få til å klaffe.....vi brukte 22 mnd med førstemann.....

var nå hos legen da vi også sliter denne gang med å få spiren til å sitte...spurte om pergotime......og han sa NEI.....og i ettertid har jeg skjønt hvorfor og er HELT ENIG......for det blir feil å utsette kvinnekroppen med hormonkurer uten å vite om det er EL som er det svake punkt....kan jo være mye annet.....hva om det er mannens spermier som han sa.....da hjelper det lite å plages med pergotime.....i og med at det i tillegg er kreftfremkallende.....

vil bare på det sterkeste anbefale deg å ikke ta pergotime uten først å ha funnet kilden til hvorfor dere sliter/om det i det hele tatt er noe i veien med dere.....

vi skal prøve frem til minimum juni før vi starter på utredning.

tvitvi den sitter nok snart skal du se:)

Skrevet

Så kalrt man ikke får pergo.kur uten at det er noe galt. Vi har prøvd i 2år nå, og hadde bestemt oss for å prøve en god stund før vi oppsøkte hjelp. Men nå klarer vi ikke vente lenger. Så vi skal bestille time til utredning for å finne ut hvorfor det ikke har skjedd no..

Skrevet

Samboeren min har barn fra før,så tror ikke det skal være mye galt med svømmerne hans,men hvem vet... :) Skal prøve i det lengste uten hjelp,men det MÅ skje noe snart=) Klarer ikke å vente...Sliter veldig med å forholde meg til hans barn fra tidligere forhold pga at jeg vil ha et barn som er bare mitt,og ikke bare til låns ;(

Skrevet

jo det er det...har lest om mange her inne på forumet som har fått pergotime skrevet ut uten at f.eks mannens spermier er testa eller utredning er foretatt.....det er nettopp derfor jeg advarer.....mange tror at pergotime er et vidundermiddel.....vips så blir man gravid liksom....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...