Aima Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Jeg lurer litt på om jeg skal kjøpe dyne eller "pose" som småtten kan sove i i senga. Bekymrer meg litt for om hun kommer til å sparke av seg dyna og bli kald i løpet av natta? Hva anbefaler dere som har gjort dette før?
Maigutt08+aprilspire Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Vi har bestemt oss for å bruke "Grobag" fordi dette reduserer risikoen for krybbedød. Med slik "pose" unngår man at ungen får dyna over hodet og dermed blir overopphetet eller kvalt.
Tredjemann på vei :D Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Vi brukte dyne til gutten vår og skal bruke dyne til denne lille tuppa også. Han ble født i november, men mamma hadde en genial løsning på hvordan vi skulle hindre han i å sparke av seg dyna. Vi fikk 2 gamle votteklyper og klippet av strikken, så vi satt igjen med 4 klyper. Knøt på en strikk på hver klype og festet klypene til dyna (tø på hver side øverst og to i fotenden), så knøt vi dem fast til sprinklene på senga! Neste baby blir født i mai/juni og skal sove i kurv med dyne, men da dropper vi sånne klyper. Tipper det ikke blir noe problem med dyne til et sommerbarn hvis hun i tillegg bruker pysj:-)
Aima Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. mars 2008 Grobags var fine gitt! Ser de har type med glidelås på magen og en annen type med glidelås på siden + i bunnen - hvilken er greiest? Kjøpte dere både en 2,5 togs og en 1,0 togs tykkelse - eller holder det med 2,5 til norske forhold?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå