Gå til innhold

holdkjeftenpådeg!!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Et genialt nick......jeg smilte når jeg så det og når du i tillegg er ei fresk dame så ler jeg høyt!!!

Gøy med nye "fjes" og tøft at du gir klar beskjed fra første stund!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Og når jeg først har deg på "tråden" så har jeg hagespørsmål til deg, ser du er ekspert!! Håper du kan svare meg:-)

Vi plantet to epletrær for drøye 2 år siden, et for hver av de store pikene våre. Så hørte jeg at jeg skulle henge tau med steiner i på de greinene som vokste oppover, slik at de skulle henge litt mer og at trærne skulle bære mye mer frukt. Men, jeg husker ikke, skal disse steinene henger der på vinterhalvåret???

Og lille rosa har plantet eget furutre, så om 100 år har vi masse frukt og kongler på terrassen:-)

Skrevet

Ja, epletrær bærer mest på horisontale greiner, så poenget er å få de til å vokse utover, ikke henge. Steinene skal helt riktig henge på i vinterhalvåret, bare pass på å ta dem av tidsnok, så de ikke blir strupt.

Trærne blir penere også. Lykke til (vanvittig gøy å være "ekspert")

Skrevet

Tusen takk for svar!!!

Hva er tidsnok da?

Jeg har ikke peiling, selv om jeg elsker å pusle rundt og stulle og stelle:-) Det gir en helt spesiell ro og harmoni når man roter i jorda og steller med plantene! En slags jording rett og slett:-)

Skrevet

Veit ikkje heilt, du må nesten berre sjå etter av og til . når det strammer må du løsne litt på tauet. Hvis det kjem sånne taumerker på greinene, kan dei lettare knekke.

Skrevet

Oki....rett og slett passe på at jeg ikke henger treet mitt;-D

Takk for svar! Det kommer helt sikkert flere spørsmål:-)

Er du glad i Løpstikke forresten?

Skrevet

Lyst på oppskrift på god potetsalat?

Skrevet

Denne har jeg lært av søsteren min, som dessverre ikke lever lengre. Men oppskriften og potetsalaten lever og hver vår, når løpstikken begynner å skyte opp av jorda, da er det fest:-)

Man tager nypoteter (blir jo de kypriotiske for man klarer ikke vente:-)

koker opp så mye man måtte ønske.

Lar de avkjøle seg og skjærer dem opp i centimetertykke skiver.

Dressing:

Ca 4 dl olivenolje og en liten del 7% blank eddik

Noen fedd hvitløk som moses eller kuttes fint

Litt salt og mye grov pepper

Så legger man på fatet lagvis, poteter, oljedressingen og løpstikke.

Pass på at alle poteten er overrent med oljen og ha passe med løpstikke. Pyntes på toppen med litt større kvister med løpstikke.

Ser fint ut og smaker helt himmelsk til eks grillmat, eller bare som en liten aftensrett med et godt glass rødvin til!

Dagen derpå smaker den ennå bedre:-)

Bon Apetit!

Skrevet

Det menes altså 4 deler olivenolje. Om du vil ha 4 dl styrer du helt selv utifra hvor mye du skal lage!

Skrevet

dytte opp så du ser den:-)

Skrevet

Tusen takk. Den skal eg garantert prøve. Gler meg vanvittig til det blir vår!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...