Maigutt08+aprilspire Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hei! Lurer på hvor vanlig det er med hepatitt B vaksine til nyfødte i Norge? Leste på folkehelseinstituttet at det ikke tilbys til alle, så hvor vanlig/uvanlig er det egentlig? Noen som vet? Jeg skal føde i Australia, og her tilbys vaksinen til alle. Usikker på om det er verdt kostnaden, sjansen for hepatitt B er vel ikke akkurat kjempehøy? Noen som vet??
~falck~ har fått baby! Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Hei... Jeg veit jo ingenting om forekomsten av Hepatitt B i Australia, men som du sa blir ikke alle tilbudt vaksinen i Norge nei... Den tilbys mange innvandrere, Siden forkomsten av denne sykdommen er høyere i mange u-land. Men sjeldent til norske babyer hvis ikke mor eller far er i en risikogruppe. Jeg vil tro at Hepatitt B er vanligere i Australia siden alle tilbys vaksinen... Å som du sikkert vet smitter Hepatitt B gjennom blod...
Hildemor fra vest Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Det er som sagt ikke vanlig å tilby vaksinen til alle men enkelte risikogrupper.. Fikk en sønn med Down Syndrom i januar og han har har nå fått den første av disse vaksinene..Han skal gjennom hjerte operasjon og må da ha blod overføring;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå