Gå til innhold

Lagt ut for anonym på kranglesiden: Gjenforeningsfest

Anbefalte innlegg

Skrevet

På ungdomsskolen ble jeg ganske mye mobbet fordi jeg var "feit" og "stygg" (noe som forøvrig stemte). Nå er jeg invitert på gjenforeningsfest med klassen.

Jeg er veldig usikker på om jeg skal gå. På den ene siden har jeg lyst - jeg har gått ned 30 kilo siden den gang, har et flott liv med god økonomi, snill mann og et nydelig barn, og jeg har faktisk blitt ganske pen.Jeg har lyst å vise dem at det ble noe av meg også, jeg som var så "mislykket". Det er også et par stykker (noen som faktisk ville være venn med meg) jeg har lyst å hilse på igjen. På den andre siden er jeg redd for hvordan jeg skal reagere når jeg møter dem igjen. Jeg er også redd for at dette temaet skal komme opp.

Er det noen som har erfaringer med å gå på gjenforeningsfest etter å ha vært mobbeoffer? Hvordan reagerte du?

Hvis noen kan legge dette ut på skravle for meg hadde jeg vært utrolig takknemlig.

Anonym

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ikke er faring med det du beskriver- men et par tanker:

Det kan være en ypperlig anledning til å legge det vonde bak seg: "excorcize a few demons". En måte å ta tilbake makta på, makten over deg selv.

På den annen side, så er reunioner rare greier...En blir litt kastet tilbake til fortiden. Til en viss grad, så kan en få følelsen av at tiden har stått stille. Har du ingen venner fra den tiden, så har du kanskje heller ikke noen å naturlig være sammen med på festen. Du kan ende opp litt alene igjen, og det vil vel raskt kunne vekke en del følelser.

Hvor langt har du kommet i å lege sårene fra den tiden, hvor mye kan du potensielt bli såret igjen, og hva kan du oppnå ved å gå- det er spørsmål jeg ville tenkt grundig igjennom.

Tenk igjennom det, bestem deg for at de ikke lenger kan få deg til å føle noe vondt og gå:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...