Gå til innhold

"Måtte" fortelle det til sjefen i dag.......


titt'hei

Anbefalte innlegg

...jeg er jo den hormonbomba om dagen...hehe.....(må prøve å le av det, men det er jo egentlig ikke artig). Jeg er så negativ da vi har møter og ellers på jobb, så måtte gi en forklaring i dag. Det var deilig å få sagt det iallefall. (Jeg er 5+6). Flere som har sagt det til sjefen?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja jeg har sagt fra til sjefen. Er sykemeldt pga svangerskapskvalme, og følte det var best å gi ei ordentlig forklaring. LItt rart da, at sjefen min er så og si den eneste som vet om graviditeten min... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 6 uker nå og jeg sa det for et par uker siden.

Jeg hadde en SA i jan, da var jeg 6+2 og hadde fått en del mage. Nå måtte jeg bare si det når jeg fant det ut selv, magen min kom tilbake når jeg var 3 uker denne gangen. Gøy å få den tilbake på en måte, men på en annan en side så ser alle det, klarer ikke å skjule det for noen.

Er også 50% sykmeldt siden mandag, så jeg hadde måtte si det nå uansett.

 

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg sa det i dag, er 4+5, jobber i helsetjenesten. måtte si fra for å slippe å bli satt opp på de tyngste pas, og de som går på cytostatika behandling.. dæven har sagt det til ett lite utvalg av venninner og sjef på praksis og arb.lags.lederen min på jobb:) hehe tiidlig...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg gruer meg litt til å si det på jobb, er snart ferdig med permisjon med jenta mi så begynner i jobb etter påske! tror jeg skal drøye det ett par uker om formen er som no og alt er bra:) er bare i uke 7. jobber i barnehage:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har også sagt det i dag:-) Og titt'hei vi er jo helt likt, legen sa jeg har termin 9.november og ikke 10. Fikk beskjed om at grunnet til at vi kan ha fått to forskjellige datoer ved beregning på nett, er pga skuddår. Kanskje noen av kalkulatorene ikke regner med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har fortalt det til de på jobb jeg også. Følte jeg måtte gi en forklaring på hvorfor jeg er sykemeldt før de begynte å lure.. mange damer på jobbe hvor jeg jobber, og damer er verdensmestere til å sladdre.. på seg selv kjenner mann andre.

 

Hadde 3 sa i fjor og blir derfor betegnet som høyrisiko svangerskap nå, og derfor synes jeg det er bedre at de vet enn at det blir noe annet sladder...

 

Har foresten bare fått positive tilbakemeldinger da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skjønner ikke at dere tør å fortelle det. Selv jobber jeg i en sjefsstilling med relativt mye ansvar, og ville ikke drømt om å si noe før jeg var sikker på at det gikk bra. Jeg er ganske kvalm til tider, men bare jeg spiser jevnt og trutt dagen gjennom, går det fint. Jeg kan virkelig ikke være borte, og da tenker man vel kanskje ikke på sykemelding og sånt som en mulighet engang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For min del har det ikke noe med å tørre å si det. Hvis jeg hadde hatt et valg så kanskje jeg hadde ventet litt lenger. Vet ikke hvad slags jobb du har, men mange som jeg har en jobb der det kan være tungt og slitsom og jobbe i som gravid, også tidlig i svangerskapet.

Jeg jobber i butikk og står i 6 timer (4-5 av de alene). Er veldig kvalm til tider og fått vondt i ryggen i det siste, har ikke mulighet for og sitte ned el ta en pause hvis jeg blir dårlig.

Legen gav meg 50% sykmeldig med en gang jeg forklarte det for han.

Hadde en SA i jan og tar ikke sjansen og presser kroppen min til å miste en gang til hvis jeg kan unngå det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med deg LoiseMy.Kommer jo veldig ann på hvor fysisk tung jobb man har.Men er veldig usikker på hva jeg gjør,har nettopp startet i ny jobb 100%vikariatstilling på sykehjem. Men var så forferdelig trøtt og sliten forrige uke onsdag og torsdag,å det var da misstanken kom på at jeg er gravid. Må nesten høre hva legen mener,har hatt 3 sa tidligere også å da gjør jeg selvfølgelig hva som helst for at det skal gå bra. Men har lært at vist det er noe galt med fosteret så vil det uansett føre til en sa.Lykke til alle dere:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...