Gå til innhold

Noen som akkurat er ferdig med utdannelse og venter barn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Vi planlegger barn nr 2, men jeg er ikke ferdig med studiene før til jul 08. Hvis vi prøver på barn nå på våren får vi en tidlig 09 baby (hvis alt klaffer naturligvis). Vi har så lyst til å sette i gang, men da rekker jeg ikke få meg en jobb (og jobbe de berømte 6 mnd..). Blir så usikker mange ganger.... Vi kommer til å klare oss økonomisk, men blir veldig trangt. Samtidig fyller jeg 30 år og ønsker flere barn.... Synes liksom aldri det "passer" og er så lei av å vente på utdanningen hele tiden.

Noen flere som er i samme situasjon, eller har noen synspunkter?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da synes jeg absolutt at du skulle vente de få mnd, slik at du rekker å jobbe i 6 mnd slik at du får fødselspenger.. Det er jo snakk om så kort tid uansett.. Å så er det jo bedre å føde på tidligvåren enn midt på vinteren:) ( egen erfaring)

Ikke noe gøy å slite økonomisk, kan ødelegge en god del av gleden!!

Lykke til uansett:)

Skrevet

Jeg blir ferdig med min mastergrad og venter barn i juni. Synes det er helt supert jeg! Melder meg opp til nytt fag og får fødselsstipend. Ja, det hadde vært mer penger om jeg hadde jobbet. Men gleden over barnet er mye større :) Og hos oss blir det jo ikke så stor økonomisk forandring i og med at jeg har studert de siste årene... Vi har spart litt, og satser på at det går greit.

Lykke til m valget!

Skrevet

jeg har termin i juli og er ferdig med mastergraden i mai. for vår del var det veldig planlgat å få barn nå nettopp fordi vi ikke ville vente til jeg hadde fått jobb og hadde jobbet en stund.

jeg søker meg da på et nytt studie til høsten, soøker om studielån på vanlig måte og søker deretter om permisjon fra studiet og at lånet blir gjort om til foreldrestipend når barnet er født. da får jeg fullt lån som stipend i tillegg til engangsstønad på ca 30 000 og barnetrygd på ca 1000 i mnd.

med en samboer i full jobb blir dette en gunstigere økonomisk situasjon for oss enn det vi har nå faktisk.

se på lanekassen.no for regler og søknader osv for foreldrestipend.

lykke til med prøvingen! =)

p.s. du må ikke ta studiet du har søkt permisjon fra etter det året du har gått hjemme.

Skrevet

er du helt sikker på at du ikkje må ta fagene du har meldt deg opp til??

ferdig eg og, blir ufattelig kavete å jobbe desse 6 mnd no når eg allerede har ein liten og snart begynner eksamenstida,med 6 eksamener eg vil ha gode karakterer på, i tillegg til at eg ikkje har dagmamma sommermnd..

etter permisjonen er eg lite fristet å starte opp igjen pendlingen med 2 små,3,5 t kvar dag påbuss for å komme til skolen....

-skrekken nå var økonomisk ruin...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...