Gå til innhold

Når sende søknad..?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når skal man sende inn permisjonssøknad til NAV? Hvor lang tid i forveien? Har termin i august.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg tenkte å gjøre det nå snart jeg..Har termin i beg. av august

Skrevet

jeg var å hørte med nav men de sa å ikke før juli... har termin i august men syntes det hørtes helt rart ut. 6 August har jeg termin og permisjon skal starte 16 juli. så jeg å tenkte sende den snart. det første jeg hørte var at man skulle sende inn i rundt uke 25,så tenkte gjøre det så alt er i orden til jeg starter permisjon..

Skrevet

Jøss, jeg har også termin 6 august:)

Jeg tror man kan sende inn søknadspapirene når man vil.

Engangstønaden kan man jo få utbetalt allerede i uke 26 (tror jeg det var). Så da kan man jo sende inn papirene før det.

Skrevet

Går dere til nav og får papirene eller ligger de ute på nettet.

tenkte å søke snart selv. spes om engangsstødnadden. er i uke 21 nå,så tror ikke det haster med permisjon pappirene enda..

Skrevet

Fikk beskjed av jordmor at dere ike kan sende inn før uke 26, men alt etter det er i orden.

Skrevet

kan vel ikke søke om både engangsstønad og permisjons penger vel???

eller missforsto jeg helt hva dere skal søke om?

Jeg har begynt og rable ned på permisjonssøknaden og har termin 8 juli.

Det er forskjell fra nav kontor til nav kontor... alt etter som hvor mye pågang de har...

Men jeg tenkte og sende den etter uke 26.

Skrevet

Jeg har vært på nav, og pratet med dem. De sa ingenting om at jeg ikke kunne søke før uke 26. Det er jo i uke 26 man kan få utbetalt engangssøknaden.

Jeg fikk skjema der man krysser av hva man søker om. Man kan da enten krysse av på : Foreldrepenger fødsel - Engangsstønad - Foreldrepenger adopsjon.

I og med at jeg er heltidsstudent, og kun har en liten stilling så krysset jeg av på engangsstønaden.

Fikk derfor et ekstra skjema til far (som er helt likt det andre),. Han skal søke om foreldrepenger fødsel. For han tar da permisjonen min. Slik vi har blitt enige om.

Det står ingenting på skjemaet eller på nav.no om hvor tidlig man kan søke, men jeg ble fortalt og har lest at engangsstønaden kan utbetales tidligst etter at svangerskapet har vart i 26 uker. Det vil si, at man kan søke før det. Så da er det jo bare å tenke seg til , og bruke litt fornuft på at det kan være like greit å søke rundt uke 26?! Det gjelder jo engangsstønad/foreldrepenger ved fødsel. For det er jo samme søknadsskjema..

Det er ihvertfall slik jeg har forstått det , og fått beskjed om !

Men det kan vel sikkert være forskjellig fra kontor til kontor også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...