Gå til innhold

pappa perm når jeg er 100% student?

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er student .neste år har jeg praksis i totalt 24 uker. jeg har termin i august, og vurderer om far skal ha permisjonen. kan han dele den opp og ta den når jeg har praksis ,eksamen og andre obligatoriske ting, og har jeg rett på ammepause i praksis ,i såfall,hvor mye? og hvor mange uker kan han ha med full lønn, og hvor mye perm få r jeg og får jeg penger fra lånekassen da,og enganstøtnad? tusen takk for svar

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var også student da vi fikk vår sønn for 5 år siden. Mor MÅ ha permisjons de tre ukene før fødsel og de seks første ukene etter fødselen. Ellers kan dere dele opp de resterende ukene som dere vil. Min mann tok over hele permisjonen min,m en da mistet han retten til seks uker pappaperm. Vet ikke om det er slik ennå. Vil anbefale deg å ringe Nav og spørre eller gå inn på

http://www.nav.no/page?id=805311849

og les der, Jeg hadde rett til to ammepauser pr dag. Vi bodde nært hvor jeg var i praksis, så jeg fikk en halvtime hver gang. Men dette vet de på skolen din, og du bør snakke med dem før du går ut i praksis slik at du har alt i orden.

Hvor mye penger han får i lønn i permisjonstiden er avhengig av hvor mye han har opparbeidet. Står om dette på Nav.no...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...