bee* Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Vi hadde et MEGA stort krupp anfall på junior her en dag.. ble kjørt i hui og hast til sykehuset.. det hjalp ikke å gå ut.. hadde ikke tid til å prøve så mye forskjellig siden han var så veldig tett.. men dere som har opplevd dette.. hva bør man gjøre? jeg bare sprang ut med han mens sambo ringte legevakten.. Og en annen ting, de ba oss kjøre han opp selv for at det skulle gå kjappere.. er vel egentlig ikke lov det da? holdt ikke akkurat fartsgrensa..
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Jr har falsk krupp, men har aldri hatt det så ille som det der. Vi har hatt han ute på verandaen før det har blitt så ille, så kanskje det er noe dere kan prøve? Vi har også noen kortisontbl liggende som vi kan gi han dersom det blir for ille. De skal vi ikke gi før vi snakker med legevakt vel og merke. Ellers så er det ikke så mye annet å gjøre enn å ringe lege slik som dere gjorde. Nei, det er ikke lov å bryte fartsgrensen uansett om det står om liv. Men hadde dere blitt stoppet og politiet såg sønnen deres hadde de nok latt dere kjøre videre og kanskje heller sendt en bot i posten (spørst hvor firkanta de er). Jeg hadde iallefall kjørt fort som svint dersom jr ikke fikk puste. Grunnen til at de ba dere kjøre er kanskje at de var opptatt med noe annet eller at det tar lengre tid for dem å kjøre opp og ned enn for dere å kjøre rett dit?
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 Tja,om det var så ille ville ikke jeg sittet å ventet på ambulanse ihvertfall..Ekkelt med slike anfall!!Kanskje du fikk beta pred til å ha hjemme?Men obs.det er ikke noe man bør gi ofte!!Og det har optimal effekt etter 6 timer.
Sylwania Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 De samme skjedde med oss for en stund siden. Pappaen ringte legevakta mens jeg hadde ungen ute på verandaen. Når han snakket med legevakten forverret det seg veldig, legen hørte pusten på barnet gjenom tlf og rekvirerte ambulanse til oss. (fordi barnet slet veldig på utpust). Klart dere kan kjøre selv om det går raskere og det ikke er fare for at barnet stopper og puste. Men dere har joikke lov til og bryte fartsgrensa. Så dere må vurdere sammen med legevakta om dere ska kjøre eller ha ambulanse. Hvis det er et kruppanfall som ikke er så ille går vi ut, eller setter oss litt framfor kjøleskapet med åpen dør.
Hønemor&guttaboys Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Ang å kjøre for fort: Et par jeg kjenner som var på vei til sykehuset mens kona hadde rier, de ringte politiet og spurte om det var OK at de brøt fartsgrensa. Og det var det.. Så, de er vel ikke alt for firkanta når det er noe som står på! Eldstegutten min har falsk krupp. Det kommer når han er forkjøla, nattestid, men han har alltid greid å puste, dog såvidt. Noen tips jeg har hørt om er: frisk luft, damp (ta barnet med på badet, og sett på alle kraner på glovarmt vann.. Da blir rommet raskt dampfyllt), vær rolig selv, og så kan du få medisin til å ha hjemme. Vi har både flytende Ventoline, og en inhalator med Airomir, som vi bruker når han får sine anfall. Spesielt inhalatoren fungerer effektivt her i gården.
bee* Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. mars 2008 det med kjøleskap hørtes lurt ut.. kansje ena lurere å stille seg litt i fryse skapet?? da han var på sykehuset fikk han noe medisin som hadde 12 timers virketid og da var han jo helt tipp topp.. da mannen min spurte om det var noe mer medisin vi kunne bruke hjemme om det nerma seg såne anfall utenom efedrin sa legen nei men ville liksom ikke svare på hvorfor.. Det at vi selv kjørte syns jeg jo selv var helt greit da men i ettertid har jeg tenkt litt på pappen som kjørte alene med junior i baksetet der han kjempa med pusten.. huff og huff.. skumma ut munnen. når vi kom på lege vakten fikk legen panikk og tilkaldte 2 andre leger.. jeg var hjemme med ho minste vår. pappaen var passe stressa stakar..
bee* Skrevet 13. mars 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. mars 2008 de navna skal jeg notere og spør legen vår om,, tusen takk
Skrullemor Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Nå har heldigvis sønnen min vokst det av seg, men det vi gjorde som funka var å henge fuktige handklær ved siden av sengen og åpent vindu, viktig å la de ligge høyere med overkroppen og. På denne måten slapp vi og å stresse han opp for de ble det værre å puste uansett.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå