Gå til innhold

Tvinge 3-åringen til å spise frokost?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det virkelig nødvendig å "tvinge" ungen i frokost/"straffe" hvis h*n ikke spiser?

Jeg tenker som så at spiser ikke ungen noe eller lite til ett måltid, spiser de mer i neste. Tilbyr selvfølgelig ikke noe annet i stedenfor. Ungen får gå sulten til neste måltid. Lager ikke noe stort oppstyr av det.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er i hvertfal veldig viktig at de venner seg til å spise frokost. Hvordan man får det til er litt værre å svare på. Det er i hvertfal alt for lenge å gå uten mat til for eksempel 11.00 hvis man står opp 07.00.

Skrevet

Enig i det...har alltid spist frokost tidligere. Men jeg innbiller meg at det ikke akkurat hjelper å kjefte hvis han ikke spiser, eller spiser lite. Regner med at det går seg til etterhvert - at det bare er en periode?

Skrevet

det er viktig at d spiser forkost, men jeg setter ikke bare en bestemt ting, f. eks en skive foran ham på bordet og ber ham spise.

Han klan velge mellom f.eks oppskåret frukt og grønnsaker, skive eller knekkebrød med noe han liker på eller kanskje havregrøt.

Det er aldri noe problem med å få i treåringen frokost, men jeg hadde aldri tvunget ham heller.

Skrevet

Lager og serverer alltid brødskiver/et alt. til brød hvis vi er hjemme, men er ikke alltid tuppa vil ha frokost.

Gidder ikke lage noe styr av det nei , men hun har nå hvertfall hatt tilbudet :)

Ser ikke for meg at jeg skal tvinge det i hu når hu blir tre heller, er vel noe av det dummeste man gjør , å "true" unger til å spise-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...