Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Legen ba meg komme tilbake mandag og ta ny test, men hva kan være galt??
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 ingenting trenger å være galt, du har nok bare blitt litt anemisk. får sikkert beskjed om å ta litt jerntabletter. kontrollen på mandag blir å sjekke om det er det samme resultatet og for å holde ett øye med helsen din. dette går sikkert bra;)
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 problemet er at jeg tar jerntabletter 200 mg pr dag. gjort hele veien ;(
Mammaen til Turid Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 ...det kan være et "falskt" utslag også... det har jeg nemlig fått beskjed om, for det samme skjedde meg..(uten at jeg går på jerntilskudd..) det har noe med dråpen blod de tar..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Men så er det jo nomalt å gå ned i HB under svangerskapet også da... En får jo mye mer blod, så konsentrasjonen av HB blir mindre.. Men vet ikke hvor grensen går for at det skal være for lavt..
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Når mors Hb er lav er det lettere for barnet å ta til seg oksygen. Gjør ingenting å ha en Hb rundt 9. To uker før jeg fødte hadde jeg en Hb på 8,9. 6 uker etter fødsel 14.1. Med andre ord, dette tåler kroppen din fint, og sannsynligvis er det slik fra naturens side sikret at barnet får nok oksygen også på slutten av svangerskapet. Hilsen sykepleier
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 Hei! Jeg hadde Hb på litt over 14, å gikk deretter ned til 12. I følge legen var det helt normalt å gå ned 2-3prosent. Så du må bare ta d med ro. Overlegen på jobben sier at resultatet på blodprosentenkan variere fra -1 til +1. Så svaret trenger ikke å være helt korrekt. Det er sikkert derfor de vil ta en kontroll prøve. ;D Du kan altså ha 10,4 i blodprosent, når blodprøvesvaret er 9,4. Så det spørs litt på hvordan du føler deg(klinikken). Er du ekstra slapp, mer en vanlig når man er gravid. etc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå