Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg snakket akkurat med pappa'n til storebror og kjenner at jeg blir så irritert på ham. Holder meg i skinnet, for hvis sinnet blir uttalt, klarer vi ofte å rote oss inn i en stooor krangel.

Saken er at storebrors fotballag skal spille cup en helg han er hos faren. Det blir første cup med nytt lag etter at vi flyttet. Faren synes det er vanskelig å få ham av gårde (det er 30 min å kjøre) og ville at vi skulle melde forfall. Det har vært det samme med bursdager også, han drar ofte ikke hvis det sammenfaller med pappa-tid. Pappa'ns unnskyldning er at de ser ham så lite og vil ikke bruke tiden på ting utenfor huset. Jeg synes det er en rar ting og tenker at jo eldre barna blir, desto mer tid tilbringes andre steder enn hjemme. Når det er snakk om cup er jo vi voksne med uansett. Jeg mistenker at pappa'n synes det er masete og litt uinteressant å bruke tid på cup.

Hva tenker dere? Jeg vet ikke helt hvor mye bråk jeg lager uansett. Det går mest utover storebror hvis vi blir uttalt uenige. Det hviler en skjør våpnehvile mellom oss og den vil jeg nødig ødelegge. Må i hvert fall høre med storebror hvor viktig dette er for ham. Han er en lojal fyr da, så hvis han skjønner at pappa helst ikke vil så velger han kanskje fotballen bort selv om han egentlig vil spille. Æsj, dette er vanskelig!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har egentlig ingen gode råd, men jeg må si jeg synes det er ganske trist når ikke pappaen har lyst til å delta i det "virkelige" livet til gutten sin.

Tenk så stas det sikkert hadde vært for ham å ha med pappa for en gang skyld.

Jeg synes nok i grunn at pappaen her bør smøre på seg pappa-smilet, pakke sekken full av heia-rop og dra på cup.

Det er jo ganske viktig også synes jeg, når det er første cupen i nytt lag. Er leit å stå utenfor slike begivenheter når man egentlig ikke trenger det.

Kanskje guttungen skal få lov til å mase litt på pappaen sin... hender de er litt mykere i kantene overfor avleggerne sine...

Lykke til uansett :o)

Skrevet

Dette er en lei situasjon.Og frustrerende for oss mammaer som alltid finner tid og anledning,

Jeg synes ikke at du skal melde forfall.Det får han ta med sønnen sin,og evt melde fra selv om det ikke blir noe av. Som du sier er barn lojale og om han skjønner at pappan ikke vil,sier han nok nei. Men om du vet at dette er noe han virkelig vil så la det være opp til faren å ordne opp i det.Cuper er sosialt og moro,og det er jo ofte det ungene ser frem til. Dumme pappaer som tenker så kort,og det er jo en ypperlig anledning til å nettopp være masse sammen.

Lykke til,jeg skjønner du er irritert..

Klem

Skrevet

Jeg har ikke noe erfaring med skilte foreldre eller slikt, men jeg har vært aktiv håndballspiller selv og trener, og jeg kan se saken fra en annen side.

Det er ofte cuper og kamper en trener fram til. Det er en motivasjon for å trene. Nå vet ikke jeg alderen på sønnen din, men da jeg var 12-14-16 år var det absolutt høydepunktet i sesongen - nettopp cupene:) Da blir en bedre kjent med lagkameratene, og det burde vel settes høyt i og med at dette er et nytt lag for han!! Det er veldig sosialt, og ikke minst at en har mulighet til å utvikle seg som spiller:) Kjøreavstanden må jeg rett og slett le av... 30 min er jo ingenting! Har en sagt ja til å få delta på et lag bør en også si ja til det som følger med. Det er ihvertfall min mening:)

Stå på kravet - dette er jo en flott kvalitetstid for far og sønn! ÅÅååå jeg ble irritert på farsfiguren nå:(

Lykke til - jeg er flink å rope fra sidelinja, og det skal jeg gjøre nå:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...