Gå til innhold

Synstest på barn...hvordan går det da?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi skal til synstest med 4-åringen i morgen, eller dvs vi skal til øyelegen. Har fått noen dråper som vi skal dryppe han med i kveld, og i morgen tidlig, de heter Cyclopentolat. Synes så synd i han, for jeg har jo forstått at de ser dårligere når de dryppes med disse dråpene, og han må i barnehagen i morgen, for han skal ikke til øyelegen før 17 om ettermiddagen.... Har noen her barn som har gjort dette, og har det gått bra? Har ungen klart seg fint selv om han/hun har blitt dryppet..?

Huff, synes det blir så trist for han..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I bhg der jeg jobber var det en liten gutt som var hos øyelegen her en dag. Han kom til bhg etter han hadde vært hos øyelegen da, men hadde fått dråper på øynene. (Jeg vet selvfølgelig ikke om det var de samme dråpene som du nevner...)

Uansett: Gutten klarte seg fint i bhg hele dagen, men virket som om han var litt mer ømfindtlig for lys kanskje...? Gikk mye å myste når vi var ute.

Skrevet

Det var sikkert de samme dråpene, for det stod at man burde bruke solbriller dagen etter man har tatt dråpene! Ja da håper jeg at det går bra!!

Skrevet

De dråpene er for at all muskulatur i øyet skal være helt avslappet når han tar synstesten.

Dermed kommer den reelle styrken frem,og han greier ikke å tvinge øynene til å se bedre.

Han blir lysømfindtlig etter å ha blitt dryppet,så solbriller er nesten et must.Pupillene blir vidåpne av dråpene,og de trekker seg ikke sammen,selv i sollys.

Det går helt sikkert bra!

Mulig han kan bli litt snublete,så kanskje ikke lurt å være så veldig aktiv idag og i morra.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...