Gå til innhold

Hvor ofte bader/dusjer deres 3 åringer seg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gubben mener att jeg bader han for ofte..

Han synest 1 gang i uka er nok,og jeg synest iallefall 3-4 ganger..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Varierer hvor skitne de er og om de vil det selv. 2 ganger i uken fast, men de liker å bada/dusje så det blir oftere.

Vasker en barna trenger de jo ikke å bade.

Skrevet

Vi dusjer guttungen hver tredje-fjerde dag. Han har veldig tørr hud og mest sannsynlig atopisk eksem, så han bør ikke dusje for ofte...

Skrevet

Hver dag og det er så sinnsykt tullete! Men det er blitt en vane og han liker det så godt (dusje og bade anna hver dag). men tror vi skal begynne å innføre vaskedager innimellom!

Skrevet

Har ei på 2 1/2år, dusjer eller bader henne ca annenhver dag, på sommeren trenger hun nok en dusj hver kveld..pga sand, gress osv..aktive barn skittner seg mere til.

Babyen bader jeg ca hver tredje dag, men skyller stumpen under dusjen morgen og kveld selvsagt og vasker ellers hals, hender, ansikt og ører.

Skrevet

Han liker å bade.

Kan skje att han vil bade 3 kvelder på rad,han spør om det selv,og da sier jeg ja jeg da..

Han vasker seg godt hver morgen,og vasker bort møkka om kvelden før han legger seg hvis han ikke bader..

Skrevet

Jenta mi er 4,5 da...Nå på vinteren dusjer hun hver 3 eller 4 dag. Men vaskes grundig morgen og kveld. På sommeren må hun gjerne dusjes hver kveld.

Hun har atopisk eksem, og blir veldig tørr og klør hvis hun dusjer for mye.

Skrevet

Annenhver dag! På lørdagene skurer jeg han fra topp til tå, mens de andre dagene dusjer han helt av seg selv. Skrur på vann og såper seg inn:)

Skrevet

Gutten vår er 2,5 år og bader hver kveld. Ved få unntak er han så sliten at han ikke orker. Er vel ikke nødvendig å bade så ofte kanskje, men har gjort det som rutine siden han var baby. Synes kanskje 1 gang i uka var litt lite, synes de burde bade/dusje 2 ganger.

Skrevet

Jenta mi på 2,5 dusjer hver morgen. Men hårvask og full "skuring" skjer vel 2 ganger i uka. Hun dusjer om morgenen etter jeg har dusjet. Har da med seg litt leker i dusjen og sitter på en dusjmatte og koser seg. Da får jeg kledd på meg og stelt meg mens hun er i dusjen. Hun har vært en badenymfe fra dag 1.=)

Skrevet

Annenhver dag - uansett alder.

Skrevet

Ca. 2 ganger i uken + ved behov. Men sett ut fra faktisk behov så er det for de fleste barn nok med 1 gang i uken så lenge han blir vasket med klut/i vasken ellers. Er ikke bra for huden å vaske for mye heller.

Skrevet

Som regel 2 ganger i uka, noen ganger bare 1.

Hvis hun bader eller dusjer oftere får hun veldig tørr hud.

Skrevet

Er bader snuppa 1-2 ganger i uka, mens hun også dusjer kanskje 1 gang i løpet av uka.

Skrevet

Annenhver dag, noen ganger går det 3 dager imellom.

Hun har så langt og tykt hår, og der setter det seg mye rart...smør, middag...ehm, snørr, sand etc..

Hun er 2,5 år.

Sommerstid HVERTFALL annenhver dag...

Skrevet

Datteren min vasker seg nedentil(dusjer) med underlivssåpe så og si hver morgen. Bader og vasker håret 1- 2 ganger i uken. Om sommeren oftere - hun er gjerne mer skitten da;-)

Det er stor forskjell på gutt og jente. Jenter lukter mere nedentil.

Skrevet

Fast to ganger i uken. Og sjelden mer enn tre ganger. Ikke bra for huden, uansett eksem eller ikke.

Om sommeren så spyles de oftere, av med sand og saltvann osv. Men det blir bare en kort spyling uten om de faste bade/dusjedagene. For da bader de jo mye både i stamp ute, sjø og vann ellers

Skrevet

Ok,kanskje jeg bader han for mye da.

Når han bader så sitter han bare i balja med litt olje i vannet,vasker ikke håret hver gang.

Skrevet

Kommer an på hvor skitne de er da..

Om sommeren, flere ganger om dagen gjerne.

Om vinteren, et par ganger i uken.

(Han badet/dusjet mye mer før, helst hver dag om han fikk bestemme, men vi prøver å ikke la han bade/dusje for mye da det ikke er bra for huden).

Skrevet

1, max 2 ganger ganger i uka fast, det har han gjort fra han ble født. Og selvsagt etter behov om vi har bada i havet eller han er full av gris eller spyr på seg eller noe.

Veldig bra å ikke bade/dusje for ofte da det går ut over huden og lett an fremkalle atopisk eksem eller andre hudplager.

Skrevet

Her i huset bader vi hver kveld!!!

Hun er to år.

Skrevet

ca 1-2 ganger i uka, og ellers etter behov, uansett alder..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...