Gå til innhold

Noen "blødningseksperter " her ?

Anbefalte innlegg

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Jeg har vært på sykehuset igår kveld/natt og fått noen tabletter som heter Cyklokapron mot kraftig blødning.. Noen som har erfaring med disse?

Er det noen som har erfaring med Mercilon?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Cyklokapron har jeg brukt fast i mange år.

Er det kraftige menstruasjonsblødninger du har?

Jeg fikk det da for å stoppe slike litt, så ikke jernmangelanemien min ble verre.

Skrevet

Jeg tenkte jeg kom til å få svar fra deg. håpet egentlig det siden jeg anser deg som en ekspert innenfor dette

Jeg har mistet såpass mye blod i hele går at jeg får dette for å stanse blødning.. jeg må kanskje ha blodoverføring

Jeg har aldri trengt noe som dette før, alltid hatt litt blødning men igår blødde jeg rett og slett, unnskyld detaljene, igjennom ALT .. jeg måtte sitte på sånn klatt på sykehuset og da blødde jeg også igjennom,. kan tro jeg føler meg snaxy

det jeg lurer på er hvor fort de fungerer? jeg skal ta 500x3mg 3 ganger i døgnet.. når tror du kanskje monsterblødningen gir seg?

Skrevet

Uff, det hørtes ille ut. Sa de noe om årsaken til så voldsom og plutselig blødning?

Jeg tok 2 kapsler 3 ganger i døgnet (husker ikke hvor mange mg de var). Dette gjorde jeg i 6 dager hver måned (blør i 8 dager,men var bare nok piller til 6 dager i hver pakke).

Jeg syns det fungerte litt etter en del timer, men at de bare tok "toppen" av de verste blødningene om du skjønner. De tok ikke så mye at det var veldig mye forskjell for meg, desverre. Og så syns jeg de fungerte bedre etter litt tids bruk..

Uff, stakkars deg. Har du veldig vondt også eller?

Skrevet

hva er det som har skjedd ??

er det mensen som er helt på styr???

Skrevet

Ja, de sa noe om årsaken, vil jo helst ikke legge ut om hele greien her inne, det blir nesten litt privat. Hvis du skjønner. Tror du gjør det

Jeg har jo ikke hatt mensen på nesten to mnd. De tok jo ultralyd og der så alt fint ut med unntak av en veldig fortykket slimhinne... (som bl.a er tegn på graviditet) - men det er jeg ikke da.. i alle fall ikke nå lenger

Har ikke så veldig vondt, men jeg føler at hele livmoren min er kjempesliten om du skjønner, det strekker på en måte i den, det er litt ubehagelig og jeg er litt svimmel - har tross alt bare 18 i jernlager fra før så dette var upassende..

Men det tar altså bare toppen? Har du erfaring med mercilon og?

Så lenge det tar toppen så er det greit.. jeg har sovet med nettingtruse og sykehusbleie i natt liksom.. og håndkle.. blir jo litt bekymret ;:(

Skrevet

Men fløyelsgrøten: på felleskatalogen står at de halveringstiden er 2 timer, så det betyr jo at de skal virke ganske kjapt.

Det står også at det ikke fungerer så godt på alle, så jeg er nok en av de da:)

Håper de virker på deg! :)

Skrevet

Nei jeg har ikke merket noe veldig for å si det sånn.. Kanskje litt? Tatt tilsammen 6 siden igår x 500mg..

Jævlig ubehagelig da :( Holdt på å besvime i går for var så svimmel

Eneste pillene som har virket på eg er trionetta og de finnes jo ikke lenger...

Skrevet

Ja, ok, så lenge du og de på sykhuset vet det så er jo det viktigst:)

Jeg har som regel alltid ganske tykk slimhinne jeg da. Er derfor jeg blør så mye (de sjekket med innvendig ul for mange år siden).

Den følelsen av slitenhet og matthet og ømhet er ganske vanlig for meg. Spesielt på de tyngste dagene med mest blødning. Jeg blør nok ikke såpass mye som du gjør nå da.

Har ikke forsøkt mercilon nei.

Jeg har forsøkt såpass mye annet og reagert med blødninger (nå man prøver å redusere de, typisk!) at de har konkludert med at hormonell behandling er noe jeg nok ikke tåler.

Jeg har forsøkt dette: hormonspiral, trionetta, yasmin, diane, microgynon, synfase, cerazette, marvelon, nuvaring og p-plaster. I tillegg fikk jeg provera for blødningsregulering og cyklokapron for koagulering.

Skrevet

Besvime ja.., he he, gjør man jo hele tiden:) he he.

Jeg tenker at om det fortsetter i samme spor etter jeg har fått de barna jeg vil ha, skal jeg spørre om dette:

http://www.pasienthandboka.no/default.asp?mode=document&parentid=0&me%20nuid=2141&documentid=12782

Det kan hjelpe, men fører ofte til redusert fruktbarhet, så greit å være helt ferdig med barn først.

Skrevet

Jeg pleier ikke ha det, hehe, hadde innvendig ultralyd for en tid tilbake hvor de ikke sa noe om det.

Men igår ble den målt tiol 1 1/2cm og de mente at det var en av årsakene til at jeg blødde så mye

Det erh elt forferdelig, føles rett og slett ut som av livmoren min er kjempesliten og ikke har mer egentlig, men det gir seg jo ikke :((((((

Hvordan virker provera?

Blir jo redd for at jeg skal fortsette å blø sånn over flere måneder eller hver mnd. Dette overstigerl iksom "kraftig menstruasjon".. Tilogmed hun som undersøkte meg igår ble litt satt ut. men sende meg hjem klarte de, he he

Skrevet

Hos ca 40% forsvinner blødningene helt, mens de andre får en betydelig reduksjon i blødningsmengde

Kanskje vi endelig er en av de som faller under den heldige prosenten. Siden ingenting annet går ;-)

Skrevet

Jo, en ting!

Jeg lurer på en ting . Legen som undersøkte meg sa at det var nesten litt normalt å blø så mye, selv om det var vedig mye, når man ikke hadde regelmessig mens, fordi man alltid måtte ha mensen hver 4 uke, ellers måtte ting "ut" ? Det kan ike stemme da mange mister mensen på p-stav?

Skrevet

Med den linken jeg sendte deg mente du? :) ja, ikke sant det hadde vært noe:)

Da de kikket på min slimhinne tror jeg den var dobbelt så tykk som en normal en på smame tidspunkt i syklusen. Herlig. Men blir ekstra fruktbar da! :)

Skrevet

Provera: skal regulere blødninger mellom syklusene, som jeg også ofte har hatt.

Det med hormonell prvensjon og blødninger som han sa er jo bare tull. Man har jo ikke eggøsning på de, det er ikke noe som "må ut" siden det ikke er noen naturlig slimhinne som skal byges opp hver måned.

Samme som at de som går på p-piller ikke trenger blø hver måned, de har ikke noe som trenger å komme ut, ingen eggløsning og ingen rester e.l.

Skrevet

Nå sier jeg mye her da, mase mase.

Men det med hormonell prevensjon og at en del mister blødning brukes jo også bevisst av legene for å behandle de med langvarige, kraftige blødninger. Hormonspiral f.eks brukes fordi mange ofte mister alt helt. At det skulle måtte ut når det ikke er noe å ha ut, skjønner jeg ikke helt hvor de har fra?

Skrevet

Jeg syns også det var kjemperart at hu nsa det, siden jeg har hørt at det er noe mna trodde før i tiden som ikke stemmer..

Håper bare det gir seg snart jeg:( får vondt i hodet og alt som er ..

Burde jeg ta jern?

Skrevet

Du kan jo ta litt jern, men så lenge dette ikke er noe som foregår over lang tid, så går det nok bra med jernlagrene dine.

Du kan evt bare spise litt ekstra jenrikt?

Ja, høres ut som en typisk gammeldags holdning, man mente jo før at kroppen trengte en blødning. Noe de vet nå er feil, siden man ikke har noen egentlig eggløsning:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...