Gå til innhold

Ærlig talt folkens, gi dere med den mobbingen!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor mange her inne kjenner til noen som heter Carosander? Skal vi se... én hånd i været ja, og det var moren til Carosander. Trolig er denne gutten den eneste i Norge med dette navnet, for navnet er ikke registrert på SSB sine hjemmesider.

Hver gang noen synes det er på tide med litt navnemobbing, dukker innlegg som "hva er det styggeste navnet du vet?" opp. Barnlig nok i seg selv, men på toppen av det hele ser mange sitt snitt til å nevne Carosander. Det eneste forholdet folk her inne har til det navnet, er at de vet at en av brukerne har valgt å kalle sin sønn det. Hun har helt sikkert fått det med seg nå at en del av dere ikke har sans for denne gutten sitt navn, men kan vi la det hele bero nå? Dette er jo faktisk mobbing!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Akkurat dette kan jeg faktisk støtte - tror hun har fått det med seg nå ja... Og - det skal nevnes at hun hadde en flott begrunnelse for navnevalget sitt også, så synd hun blir "straffet" for det. Carosander er et vakkert navn i forhold til mange andre navn, så synes det er rart at dette blir dratt frem hele tiden.

Skrevet

Tror kanksje folk har hørt navnet her inne så mage ganger at de har trodd at det har vært et mye mer vanlig navn? Er absolutt enig at det er dumt å nevne dette i debatter når det faktisk er så lite brukt. Det blir veldig dårlig gjort da!

Skrevet

Ja trenger folk å være så utrolig stygge når det er navn de ikke liker. Greit når folk spør om en mening, men man kan jo svare saklig på slike spørsmål. Det er vondt for foreldre å høre skikkelig negative tilbakemeldinger på navnet til barnet deres, det kjæreste man har og som man ikke vil at skal bli mobbet for noe....

Skrevet

Til bebis08, det var utrolig fint sagt:)

Tenk dere om før dere skriver noe, tenk på de fantastiske små menneskene som faktisk bærer disse navnene!!!

Skrevet

Ja det er jeg helt enig i!!!! Det er ikke rart at barn mobber så lenge foreldrene oppfører seg sånn.

Trudde vi skulle være et godt forbilde for barna våres,men da må voksne folk tenke seg om hva di sier...

Skrevet

Helt enig jeg også!! Jeg har reagert på flere komentarer og uttrykk her, som jeg syns folk kunne ha spart seg for. F.eks dette med om folk har høy utdanning eller ikke. Jeg har selv en ok utdanning og bor i byen, men jeg vil tro at de her inne som kansje ikke har det, vil føle seg litt støtt. De med lav eller ingen utdanning kan føle at de ikke er "like bra" og bare har rare og sære navnevalg på barna sine, mens de med høyere utdanning velger "riktige" og fine navn til sine barn. Det samme gjelder et par komentarer jeg så her, men som jeg ikke sa noe om, det var: .."skikkelig bondeknøl", og "unnskyld, men er du fra bondelandet eller?", o.l. Dette syns jeg blir litt feil, men det kan jo hende jeg overreagerer..? Poenget mitt er bare at absolutt alle har like mye rett til å være her inne og diskutere navn, uansett yrke, boplass og utdanning.. :-) Selvfølgelig skal vi være ærlig og si om vi liker et navn eller ikke og sånn, men jeg syns folk bør tenke seg litt om før de kommer med slike komentarer ;-)

Carosander er ikke navn jeg ville valgt selv, men det er meget spesielt og jeg synes det er et fint navn! Å nevne dette navnet i tråden om "styggeste navn", er ren mobbing av gutten og de som valgte det navnet. Han er nok garantert den eneste med dette navnet, vil jeg tro. Håper han blir stolt av navnet sitt! ;-)

Skrevet

Ja, helt enig!!!! Jeg trodde dette var et forum der folk kunne utveksle erfaringer ikke være direkte slemme mot hverandre!!! Alle har ulike meninger, men det går an å formidle dem på en ordentlig måte! Leste et innlegg der det stod "ikke for å være ekkel, men...." dersom du ikke mener å være ekkel, ikke vær det da!

Skrevet

Hva er foresten vitsen med å diskutere de styggeste navnene vi vet???

Vi som er småbarnsforeldre må da nødvendigvis ha noe bedre å bruke tiden vår på enn å hisse oss opp av hva andre kaller barna sine!

• 1 måned senere...
Skrevet

Nææ så skjønne dere er alle sammen :-) Dette er forresten mamman til Carosander...

Jeg googlet navnet til Carosander og kom tilfeldigvis over denne tråden...Tenk at en Anonym har startet en anti-mobbe-tråd hvor Carosander blir nevnt. Jeg blir rørt jeg. Det er jo sant det du skriver at mange av trådene hvor navnet hans blir nevnt grenser til mobbing. Jeg er heldigvis så fornøyd og fortrolig med navnet hans nå at jeg tåler at folk er stygge i sine beskrivelser. Jeg var nok ikke så hardhuda den første tiden han levde. Og må innrømme at jeg tok meg nær av det. Nå tenker jeg mer: "drittkjærringer, sitter her på nettet og gulper opp eder og galle" he he.

Det er en ærlig sak å si om man liker et navn eller ikke, jeg har også sagt min mening om andres navn. Men jeg sier IKKE at navnet er dritstygt, ungen kommer til å bli mobba, herregud hva tenkte foreldrene når de gav ungen det navnet...osv. Det er mange måter å formulere seg på...

Jeg har heller aldri lagt ut et spørsmål her om hva folk mener om navnet hans, men veldig mange føler tydeligvis behov for å si sin mening.

Uansett, jeg vil egentlig bare takke dere jeg, for jeg ble så glad da jeg leste hva dere har skrevet alle sammen.

Og ja, Carosander er eneste i hele verden med sitt navn (hvis vi ser bort fra en travhest i Holland) :-) Jeg synes egentlig det er rart at ingen har "kommet" på dette navnet før, for det er jo ikke SÅ sært!

Klem fra mamman til Carosander :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...