90210 Skrevet 13. mars 2008 #1 Skrevet 13. mars 2008 Hei Jeg fikk en jente 14.01.2007 og ammet da i 2mnd. Ville gjerne ha ammet lenger men mistet melken, prøvde pumping osv men det hjalp ikke.. Så da ble det slutt på ammingen men får enda ut et par bittesmå dråper hvit melk. Det er jo nå ca 12mnd siden jeg sluttet å amme, så det jeg da lurer på er om melken aldri forsvinner helt? For jeg har tenkt meg om... Det sies jo at å amme kan fungere som en slags prevangsjon. Aldri helt sikker prevangsjon men likevel.. Så da tenker jeg jo på om grunnen til at jeg ikke blir gravid igjen kan være at jeg fortsatt kan få ut et par dråper melk? Eller er det helt normalt 1 år etter avsluttet amming? Lurer rett og slett på om kroppen min kan være forvirret og ikke helt har fått med seg at ammingen er over og at melkeproduksjonen skal avsluttes! :S hehehe Noen som har lyst til å svare meg litt her? Noen med erfaringer?
Tryne_ nr.3 på vei Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Det er helt vanlig at det kommer melk ut en lang periode etter ammin. jeg for min del fikk ikke amme jenten min i det hele tatt fordi hun var så svak og liten. jeg sluttet å pumpe meg etter 2 uker for jeg mistet melken. melken forsvant helt etter 1mnd, men nå over 1 år etterpå har det to ganger kommt noen dråper melk ut. Noen har også melk i årevis med jebne mellom rom. Så kroppen er ikke forvirret, den er akkurat som den skal;)
2prinsesserogbim Skrevet 13. mars 2008 #3 Skrevet 13. mars 2008 jeg ble sluttet å amme i mai i fjor... blitt kvitt det meste, men en sjelden gang får eg knept ut bittelitt... Så det er nok normalt
90210 Skrevet 14. mars 2008 Forfatter #4 Skrevet 14. mars 2008 Ok takk for svar! Puste lettet ut over at kroppen min ikke er like forvirret som meg! hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå