Gå til innhold

Jeg får ikke puste ordentlig!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes jeg hiver etter pusten så mye de siste dagene...er ekstremt tungpustet. Tror dere det er grunn til bekymring, eller er dette vanlige graviditetsplager? Jeg er i uke 23.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mener jeg har lest en plass at det er normalt at man blir mer tungpustet når man kommer over halveis tror jeg det var.

jeg selv har ihvertfall blitt det,er selv 26 uker.

Skrevet

jeg ble så veldig tungpusten når jeg låg på ryggen..har d ennå..å da sa legen at d var nok pga at ungen låg sånn at den presste på en sånn åre..men ikke vet jeg

Skrevet

Jeg er og blitt veldig tungpusten. Nå starter magen rett nedenfor brystet så jeg antar det er derfor. Det presser vel litt på.

25 uker på vei nå og jeg tror du ikke har grunn til å bekymre deg.

Slitsomt...ja-men farlig...nei.

God bedring og lykke til videre..

Skrevet

Jeg er også tungpustet, i det jeg legger med ned på sofa eller i senga. Må ha noe pute under hodet med en gang, for hvis ikke føles det liltt ut som om jeg ikke får puste. To puter gjør susen da :)

Skrevet

magen presser opp i mellomgulvet, og du har mindre plass til å trekke pusten dypt. ikke farlig men ekkelt.

Skrevet

jeg er også tungpusten og må hive etter pusten innimellom. er i uke 27 nå . magen presser på oppover... syns det er litt skummelt da-

Skrevet

Å, det var godt å høre at det ikke er farlig! Jeg syntes det var så ekkelt igår at jeg vurderte å ringe føden for å forhøre meg...men nå skjønner jeg at dette bare er noe jeg må venne meg til. Det kjennes jo nesten ut som om man har gått 5 mil når man egentlig bare har vært til postkassa og tilbake...;-

Skrevet

jupp, jeg er også tungpusten og er plaget av hjertebank. hadde ultralyd av hjertet mitt på mandag og fikk beskjed om at jeg har mitralklaff lekkasje. Dette er ikke farlig, men vil plage meg gjennom svangerskapet fordi blodvolumet øker såpass og øker belastningen på hjertemuskulaturen, det må jo jobbe hardere.

Hjertelegen sa at kjempe mange gravide får dette og det går over når man har født.

Blir jo sliten bare av å gå opp trappene hjemme, kjedelig.

Skrevet

Til deg anoona.

Veldig betryggende innlegg. Jeg har også det samme som deg, hjertebank og tungpusten..... men jeg er ikke langt på vei.... så derfor ble jeg litt bekymra, men det har vel seg sånn at hjertet begynner vel å jobbe hardere nokså tidelig i graviditeten og blodvolumet øker vel også tidelig?????

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...