Syrin84 Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 hva gjør dere etter bruk? syns å huske noe om at man burde ha dem i ei bøtte med eddik.. (edikk?) har bare brukt våtservietter frem til nå, men det vil jeg slutte med. kjøpt masse kluter.
~sjiraff~ Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Bruker Mesoft kompresser, de er engangs men like myke som kluter og ikke tilsatt noe annet enn hva du tilsetter selv )
Solskinnsjenta Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Har dem i en vaskepose (wetbag) sammen med tøybleiene vi bruker. Vasker på 60 grader, med ekstra skylling.Jeg har gjerne litt lavendelolje eller eddik i skyllevannet. Går fint an å ha dem i en bøtte med vann med litt eddik i også, men da er det greit å ha lokk til bøtten slik at det ikke lukter eddik på badet.
Syrin84 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. mars 2008 ja, har leita etter sånne myke som de hadde på sykehuset.. sett på to apotek uten hell. kjøpte libero sine.. hadde ikke orka å vaska noe som helst med de papp-lappene..
~sjiraff~ Skrevet 12. mars 2008 #6 Skrevet 12. mars 2008 Har du spurt? Mange apotek har de stående bak disken )
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 12. mars 2008 #7 Skrevet 12. mars 2008 Samler alle klutene i bøtte, vasker de når det begynner å mangle på 60graders vask. (Og vasker de selvfølgelig godt i vasken før jeg slenger de oppi bøtta da..)
Syrin84 Skrevet 12. mars 2008 Forfatter #8 Skrevet 12. mars 2008 nei, har aldri spurt.. det skal jeg gjøre kan man bruke klutene i ansiktet etter 60 graders vask? hmm.. eller bør man helst ha egne kluter til det?
"husmor"med lille Nora Skrevet 12. mars 2008 #9 Skrevet 12. mars 2008 eg vasker alle klutene på 95grader. (den høyeste temraturen på vaskemaskinen) vasker og handkler og undertøy sammen med det.
♡prins07 Ƹ̵̡Ӝ̵̨̄Ʒ prinsesse08♡ Skrevet 12. mars 2008 #10 Skrevet 12. mars 2008 Jeg vasker alt slikt på 90grader.. Håndklær, kluter, smekker og tøybleier.. Bruker også mesoft til bæsjevasken, da slipper en å oppbevare kluter fulle med bæsj i påvente av vask:)
"husmor"med lille Nora Skrevet 12. mars 2008 #11 Skrevet 12. mars 2008 eg vasker bæsj med våtservietter. og vasker over med vaskeklut etterpå. (som oftest)
Potetstappe Skrevet 13. mars 2008 #12 Skrevet 13. mars 2008 Bruker kluter. Også sånne store under rumpen, som man brukte på barsel, til å pakke babyene inn i under helseteppet. Etter bruk skyller jeg de, og så går de i bøtta
nickoline og supermann Skrevet 13. mars 2008 #13 Skrevet 13. mars 2008 er de uten bæsj henger jeg de på kanten på skittentøykurven så de tørker. er det bæsj putter jeg de i en pose. blir vasket relativt fort. koker de en gang i blant, men vaskes som regel på 60 grader. Er det mye bæsj har jeg begynt å bruke libero sine papirservietter først. bruker sjleden våtservietter.
lenej :o) Skrevet 13. mars 2008 #14 Skrevet 13. mars 2008 - tar en vaskeklut på hylla - dypper den i vann og såpe. - vasker rompa til mini - kaster den i skittentøyskurven - jubler om jeg treffer skittenstøyskurven! - når den er full, er det inn på vaskerommet - legger den i vaskemaskin, sammen med andre kluter og ting som skal vaskes på 60 grader.. - slår på maskin - venter til den er ferdi - henger opp klærne - når de er tørre, legger jeg dem i hylla på badet
Tokatter_USA Skrevet 13. mars 2008 #15 Skrevet 13. mars 2008 Da Snups brukte bleier, hadde vi en søppelbøtte med lokk stående på badet, med vann med litt eddik i. Oppi der gikk alle klutene vi hadde brukt til stompevask, etter ar de var blitt skylt i vasken. Det luktet aldri vondt, men klutene som lå nederst hadde en tendens til å få mugg. Så de ble aldri helt hvite igjen. Jeg vasket dem for seg i varmeste vanntemperatur (vet ikke hva det er - på min vaskemaskin er valgene: Cold, warm, hot!)
Økologisk_knekkebrød Skrevet 13. mars 2008 #16 Skrevet 13. mars 2008 Skyller kluten og slenger den i den ene hylla under stellebordet, sammen med de andre brukte vaskeklutene. Så går de i vaskemaskinen på kokvask. Skjønner ikke poenget med eddikbøtte..
mai mammaen til to Skrevet 13. mars 2008 #17 Skrevet 13. mars 2008 jeg skyller dem og legger dem i skittentøyskurven jeg har på badet.....
*Minnie Mus* Skrevet 13. mars 2008 #18 Skrevet 13. mars 2008 mesoft her også... synes de er ganske geniale:-) Slipper bæsjekluter og såre rumper.
Mamma'n til lillejenta Skrevet 13. mars 2008 #19 Skrevet 13. mars 2008 På Rimi kan du få tak i vaskeservietter fra Euroshopper, de er kjemefine! Du finner dem i hyllen med servietter. De er ikke så harde som Libero sine.
Alba44 Skrevet 13. mars 2008 #20 Skrevet 13. mars 2008 Bruker mesoft først og så klut etterpå. Kluten skylles og henges på kanten av skittentøysdunken etterpå, for så å vaskes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå