Bimsevimsen-på overtid :-( Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Jeg har vært en gang hos legen og på ordinær ul. er 19+3 nå. Skal ikke til legen før i uke 22, man da for å ta glukosebelastning. Har prøvd å booke time hos jordmor, men de er fullbooket fram til etter min termin. Føler liksom at jeg har lyst til å gå på kontroll litt oftere...sjekke at alt er bra og høre babyens hjertelyd.... Hvor langt er dere og hvor mange kontroller har dere vært på??
Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 Hei hei! Jeg er 27+5 og har vert på 2 UL. En tidlig i uke 8 og rutine i uke 18. skal og tilbake på ul i uke 30 for å sjekke morkake. har vert til jordmor 6 ganger og legee 4. og jeg har ikke hatt NOE plager... verken kvalme eller noen ting. tror både legekontor og jordmor har lite å henge fingrene i her hvor jeg bor. er ikke så mye å finne på i en vestlandskommune med bare 1000 innbyggere tydligvis! Men for all del. jeg er kjempe fornøyd! Kjempe koselig å gå til jordmor å få høre hjertelyd. å gå på UL. Gleder meg like mye hvær gang! Jeg er også førstegangsfødende som blir alene med barnet, så det gir meg en ekstra trygghet å få så god oppfølging!
Lille Luna Skrevet 12. mars 2008 #3 Skrevet 12. mars 2008 Jeg er i uke 23, og har vært på 3 kontroller hos legen, pluss noen drop in timer i 1 trimester da jeg var mye kvalm. Også har jeg vært på ultralyd. Jeg har egentlig ikke hatt noe behov for flere kontroller, men nå som det føles ut som om fødselen ikke er så langt unna, så begynner behovet for å kontakte jordmor for samtaler å melde seg. Jeg håper ikke det er fullbooket der...
Beibifot er blitt Storebror Skrevet 13. mars 2008 #4 Skrevet 13. mars 2008 25+4 har vært på 5 kontroller fra uke 5 og 2 UL skal på kontroll i dag igjen. 1 gang hos JM resten hos fastlege. Hørt hjertelyd 2 ganger, fantastisk. Bare spør JM el Legen neste gang om å høre hjerte. Lykke til videre
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 14+4. jeg får tett oppfølging av gynekolog og jordmor på fødselspoliklinikken på sykehuset pga en underlivssykdom. har vært hos legen 3 ganger, med ul og undersøkelse, og jordmor 1 gang. i tilegg 1 gang hos fastlege for å få sykmelding. sist gikk jeg kun til fastlegen min og ikke jordmor, og hadde da kontroller hver 4 uke. om du er utrygg syns jeg du skal ta det opp med lege og evt få henvisning til jordmor på sykhuset.
Liss,♥ ♥ T,M,L♥ ♥ Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 24 + 2 uker, og jeg har vært på 3 UL, en i uke 7, en i uke 10 og den ordinære i uke 19. Ellers går jeg anhver mnd til lege og jordmor, så er til kontroll en gang i mnd, for og sjekke urin, blodtrykk, og hjertelyden hos babyen.
Tuppenmed4barn Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 27+6 og vært på 2 ul og tre kontroller hos lege, må gå oftere nå pga mulig svangerskapsforgiftning,
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 19+1 her: Har vært hos lege i uke 14 og ordinær UL i uke 18. Skal ringe JM i neste uke, så får vi se når neste kontroll blir.
junijente fikk julijente Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Jeg er 19+6 (halvveis i morgen!!!), og har vært på UL 3 ganger, hos lege en gang og hos JM 2 ganger + at jeg skal dit i dag, og har legetime i uke sv.skapsuke 24. Grunnen til at vi har vært så mye på UL var at vi hadde en tidlig i uke 7-8 fordi jeg besvimte, ville få sjekket at alt var bra. Rutine-UL i uke 17 viste at jeg bare var i uke 15, så vi fikk ny rutine-UL 3 uker senere, da var jeg 19+0. Vet egentlig ikke helt hvorfor jeg har vært så mye hos JM, har bare fått tilbud om det, og da har jeg takket ja. Første gangen var litt bare for å bli kjent og bli ordentlig registrert i systemet, andre gangen og i dag har hun bare spurt om jeg ikke vil ha, så jeg har tenkt at en ekstra kontroll ikke skader :-) Spørs om de har litt lite å gjøre på helsestasjonen her da... Men nå har det seg sånn at jeg egentlig ikke liker henne, så tror jeg skal kutte litt ned på de besøkene, særlig om ikke mannen min kan være med. Skal gå alene nå etterpå, og gruer meg faktisk litt, huff - sånn skal det ikke være.
Sikkertforgammel Skrevet 13. mars 2008 #10 Skrevet 13. mars 2008 Vært på rutine-ul. uke 17+3. Har vært til jm i uke 12 (kjapp time med det høyst nødv. av us), jm-ktr uke 22 og uke 25+5. Skal igjen i uke 29 =)
Gjest Skrevet 17. mars 2008 #11 Skrevet 17. mars 2008 oi.. nå må jeg tenke hehe. har vært hos legen 3 ganger, vært hos jordmor 2 ganger. en i uke 17 og en i uke 23 ca. skal til legen igjen 31 mars og jordmor igjen 14 april. var på ultralyd ca uke 18 og en gang i uke 26. skal på ny ultralyd 16 april. skal sies at u.lyden i uke 26 fikk jeg pga et fall. ville inn og sjekke at lillemann hadde det bra. og det hadde han:))
Mamma mjaua Skrevet 17. mars 2008 #12 Skrevet 17. mars 2008 har vært hos fastelege 2 ganger, på sykehus 4 ganger (tidlige ul). Nå venter jeg på ordinær UL, jordmortime 22. april, og 3D UL 31. mai=) er 17+1 i dag
Mamma mjaua Skrevet 17. mars 2008 #13 Skrevet 17. mars 2008 var på så mange UL pga blødninger. i uke 5 mistet jeg tvillingen. ekke vanlig med Ul før den ordinære. bare sånn at dere ikke tror jeg dro på det "just for fun":p
mamma 35 Skrevet 17. mars 2008 #14 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er i uke 24 og har vært til 3 kontroller+ en UL. Neste kontroll er om 5 uker og da er jeg altså 29 uker og har hatt 4 kontroller. Synes det er lite.....Men legen her er helt hysterisk på at vi som er gravide ikke skal ha for ofte kontroller......pling i bollen......men dette er 3 gang for meg så jeg føler at dette vet jeg hva går i.
Gjest Bjørnen Collargol*gravid* Skrevet 17. mars 2008 #15 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er 26+5 og har vært 6 ganger på UL (ekstra pga risikosvangerskap og blødninger). Har vært hos legen på slik svangerskapskontroll 1 gang (men vært å tatt blodprøver og fått sykmeldinger osv mange ganger) og hos jordmor 4 ganger. Skal i alle fall på 2 UL til og har time til jormor igjen i april. Skal i tillegg til faslegen og ta glukosebelastningstest over påsken.
tjommis Skrevet 17. mars 2008 #16 Skrevet 17. mars 2008 Jeg er 17+3, har vært en gang hos lege. Skal på UL 26. mars og jordmor 6. mai... Er i supe form:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå