Anonym bruker Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 hei er det noen som har noen fine dikt....
Mariamin Skrevet 13. mars 2008 #2 Skrevet 13. mars 2008 Jeg fikk et kjempefint dikt når jeg fødte gutten min for noen år siden. Det er Hans Sande som har skrevet det. Jeg fikk tårer i øynene når jeg leste det. les: barseltårer..... Nå skriver jeg det på alle kort til de som får gutter:) Nyfødd: No opnar livet munnen sin og ut kjem eg med hauet først så redd og tørst. Eg skrik til eg får knoppen min og varmen i frå kroppen din. Eg syg og puster inn og ut og er ein naken nyfødd gut! Fint, ikke sant...
sarahrara Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Jeg fikk tulla mi 2mnd for tidlig og på prematuravdeligen fikk vi brosjyrer med dette diktet : Mauren Liten? Jeg? Langtifra. Jeg er akkurat stor nok. Fyller meg selv helt på langs og på tvers fra øverst til nederst. Er du større enn deg selv kanskje? av Inger Hagerup (1905-1985) Og her er det også på engelsk: The Ant Little? Me? Far from it. I am just large enough. Fill myself completely lengthwise and across from top to bottom. Are you larger than yourself maybe? by Inger Hagerup (1905-1985) translated by Allan)
trebarnsmammaen Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Hei! Her er et nydelig dikt av Andre Bjerke, vi brukte det i barnedåpen... Det største mysterium er ikke mer enn det at en ørliten kropp er våknet til jorden. Den nyfødte ser. To luker i himlen går opp. Selv femtrinns-raketter og kjernefysikk blir puslingers puslespill, når det nyfødte barn med et eneste blikk beviser at Gud er til
Gjest Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 fuglekvitter morgenglitter hysj fugl barnet mitt sover nattens gåte morgentåke ikke vik barnet mitt sover hanen gol morgensol hysj hane barnet mitt sover dagens sødne morgenrødme vent litt barnet mitt sover hør hør morshjerte månen er borte, erstattet av sol himmelen blå, med regnbue på blåklokkene nikker,fugler av morgedugg drikker ett blikk så uskyldsrent og blått, øyne åpnes brått barnet mitt er våknet...
Anonym bruker Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 Det nye stedet er veldig godt- for livets mening er så flott. Og mange tror de mye vet- men det er langt til evighet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå