Gå til innhold

Er utdanning over nett like "bra" som vanlig utdanning??

Anbefalte innlegg

Skrevet

synes det virker så useriøst, og er redd for å bruke et år og masse penger på en utdannelse som ikke "teller" om du skjønner? Noen som har utdannet seg over nett- og fått en like bra jobb som om man tok det på skolebenken?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis det gir en kompetanse som er etterspurt, men som de lokale skolene ikke har et undervisningstilbud om og man har/tar relevant praksis underveis i løpet så er mulighetene gode for jobb, men jeg vil tro at hvis de har lokale skoler med den type utdanning i nærområdet så ville jeg heller satset på å satt meg på skolebenken igjen. Etterutdanning over nett er annen sak, det er noe mere "stuerent"...

Jeg skal kombinere nettskole med praksis 50/50....de har ikke den utdanning her i området, hadde de had det ville jeg heller satset på det.

Skrevet

"Nettstudier" er jo så mangt. Har selv tatt utdanning via nett som er nøyaktig lik den som blir gitt ved den høgskolen som var ansvarlig for nettstudiet, og med samme eksamen. Du ser ikke engang av vitnemålet at det jeg har tatt var et "nettstudie".

Skrevet

Det stemmer nok..høyskolenes egne netttilbud er vel adskillig rimeligere også vil jeg tro og mere seriøst. NKI har jeg ingen erfaring med enda, men ingenting er avgjort, vurderer å starte på Psykologien hvis jeg kan ta noe av den over nett direkte med en høyskole.

Jeg lurer faktisk på om enkelte skoler har direkte forelesninger man kan følge via internett også, har hørt noe om det tidligere i hvertfall.

Skrevet

Høgskolen i Hedmark hadde noe lignende for en del år tilbake hvertfall. Vi på Rena hadde felles forelesning med en haug som satt i Kongsvinger. Forelsesningen vår ble direkte overført til Kongsvinger.

Skrevet

Jeg prøver å finne utav det..jeg skal sette i gang til høsten med noe..kunne tenkt meg høyskole utdanning, eller forberedt meg på universitets utdanning....vet det skal være mulig å ta første årsenhet i Psykologi over nett, det var det tidligere i hvertfall.

Skrevet

Om den teller får jeg virkelig håpe, for jeg har virkelig stått på og jobbet ræva av meg dette året (eksamen i juni).

Synes ikke det virker useriøst i det hele tatt, har veiledere i hvert fag som hele tiden følger meg opp, og som jeg kan kontakte for spørsmål når som helst. Mange av desse veilederene har egne bedrifter og lang erfaring på områdene, og derfor kanskje vet bedre hva som kreves i arbeidslivet enn en som "bare" har vært lærer i mange år.

Selvfølgelig kan man få noen andre til å gjøre innsendingsoppgavene sine og drite i å gjøre øvingsoppgaver og sette seg inn i stoffet, men da lurer man jo bare seg selv;)

Jeg vet med sikkerthet at jeg har lært alt like godt nå over nett som om jeg skulle sittet bak skolepulten, men det krever en stor dose selvdisiplin.

Gjest Fløyelsgrøt og smørøyet
Skrevet

Hvorfor bruke 30 000 på nettet, når årsavgift på høgskole koster 330 + 20 ?

Aaaaldri skjønt..

Eller bare fordype seg i et fag privat, hospitere i en skoleklasse og avlegge privatisteksamen? Det er ikke dyrt.

Gjest Rebel m/jente
Skrevet

Jeg skal ta allmenn påbygg over nett til høsten.

Det er dyrere, men jeg har mine grunner:

På videregående er det gjerne mye bråk og tull, og man mister mye tid. det er også utrolig lange friminutt, og den tiden vil jeg heller bruke på å lese. I tillegg må man tilpasse seg 20 andre elever, og gjerne bruke mer tid på det man kan - og lite på det man ikke kan.

Jeg vil bruke tiden mest mulig effektivt, der jeg kan fordype meg i det jeg er usikker på, og bruke lite tid på det jeg tar lett. I tillegg slipper jeg gym, og jeg vil tro det er lettere å kombinere med barn, fordi man selv kan legge opp dagene. Jeg kommer uansett ikke til å ha jenta hjemme, fordi jeg vil bruke 8 timer dagen KUN på lesing - og det er umulig med en liten en hjemme...

Når jeg skal ta høyskolefag kommer jeg til å ta det på skole.

Om du velger en skikkelig skole er vel utdanningen like bra over nettet - pensumet er jo det samme. Problemet kan bli at du ikke får direkte kontakt med en veileder som du kan spørre der og da om det du lurer på. Du mister også verdifulle kontakter som man gjerne får gjennom skolen, og som kan gi deg gode muligheter til å få en god jobb senere. i tillegg blir det gjerne ensomt å sitte alene og studere over en periode på flere år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...