Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

leser du har problemer med spotting. er selv en spotter, og hat spottet i mange år. tatt div prøver og alt tilsier at alt er normalt, men har likevel mine tvil. har veldig regelmessige sykluser på 28-30 dager, og ikke spes kort lutealfase. men i min forrige pp fikk jeg plutselig en form for mellomblødning ( utflod med lys rosa farge ) i tiden etter EL. spottingen startet som vanlig 3-4 dager før IKM. det som var nytt var også at jeg fikk KJEMPE ømme bryster mye tidligere enn før.og 2 dager før IKM var de kjempe store. jeg har tenkt å prøve progestra care neste mnd, og kankje forsoneterapi før jeg kontakter gyn igjen.

har du prøvd progestra care? hvor får du kjøpt de tabl du sier du tar nå? sier syklusen din er blitt mer stabil, men spotter du fremdeles?

mye spørsmål her..:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har prøvd progesta care ja, brukte den i 3 sykluser i høst, men hadde ingen effekt. Ville heller prøvd wild yam i kapsel form enn krem hvis jeg var deg da ja. Hvis det er Vitex'en du tenker på så har jeg bestilt den fra Danmark, den er ikke godkjent for fritt salg i Norge. Men ingen problem å få den fra Danmark. Tror jeg bestilte den på www.helsekosten.dk. Pyridoksin har jeg kjøpt på apoteket

Min siste syklus var helt normal, Spottet bittelitt kvelden før mensen startet, begynte å blø skikkelig om morgenen når jeg stod opp, så regner det nesten som den var i gang om kvelden. Sykluslengden var på 30 dager, mot 26 dager de siste månedene, lutealfasen var på 14 dager, mot 10 dager de siste månedene. Brystene var heller ikke ømme og store som de har pleid å være.

Etter forrige eggløsning hadde jeg i mange dager et ømt punkt på venstre side av magen. Lurte veldig på hva det kunne være, mistenkte lenge forstoppelse, men det bruker da å flytte på seg og gi seg etter hvert. I etter tid mener jeg rett og slett at jeg kjente at det gule legemet begynte å fungere og produsere progesteron. Har lest en plass at det kan gi ømt punkt i magen.

Så jeg tror at vitex'en og pyridoksin har gjort syklusen normal igjen, og måtte det bare vare........

Skrevet

nå har jeg nettopp kjøpt denne kremen, så tror jeg prøver den. den skal vel samme virkning som wild yam tabl vel?

hvordan skal pyridoksin taes? hver dag? vurdere kjøpe det jeg da. hva er det egentlig? har jo egentlig ikke ustabile sykluser men..

så bra at dine sykluser er blitt mer stablie, håper det varer ja:-)

Skrevet

Har du kjøpt kremen er det bare å bruke den, det skader hvertfall ikke, hvis man bruker den rett vel og merke. Men etter erfaring lurer jeg på om det ikke ville vært mer effektivt med kapsler. Kremen inneholder ikke så veldig mye wild yam når alt kommer til alt.

Når det gjelder pyridoksin taes det hver dag (det er et B-vitamin, B6), vitaminer trenger jo en stund på å bygge opp lager og begynne å virke optimalt. Dent kan bla hjelpe på hormonbalansen.

Jeg har tatt 120 mg daglig, (80 mg om morgenen og 40 om kvelden), siden slutten av januar. Det er mye, så er inne på tanken å trappe gradvis ned, men vil se hvordan denne syklusen utvikler seg først. Hvis du ikke har så unormale sykluser, så trenger du kanskje ikke ta mer en f eks 40 mg(1 tablett).

Skrevet

nei, som sagt, har ikke så unormale sykluser, alltid 28-30 dager. og har alltid fått positiv EL test. men det er nå denne spottingen som plager meg litt, og da jeg leste at din spotting før IKM ble redusert til 1 dag, tenkte jeg at jeg må prøve dette jeg også. kjøpt pyridoksin i dag..-)

men er jo også litt bekymra for disse mellmblødningene jeg har hatt etter EL de siste 2 syklusene, og den siste hvor jeg hadde mye utflod med farge.. men skal nå hvertfall prøve dette litt og se hvordan det går da..:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...