Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg er redd for at noe ska gå galt..

er sjansen stor får det? at navlestrengen kommer rundt halsen e.l?

tenker på dette ganske ofte, får det liksom ikke ut av hode.. er sikkert litt rart å tenke sånn men må bare spørre noen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tror det er ganske vanlig å tenke at noe kan gå galt. Ser jo forsåvidt det av mange innlegg her inne. Personlig tror jeg det egentlig er greit å ha i bakhodet at det ikke er gitt at alt går knirkfritt.

Det som derimot kan være greit å huske på er at de som jobber på fødeavdelingene rundt omkring er utrolig dyktige og erfarne, og at de faktisk er ganske vant til å håndtere situasjoner som for oss oppleves som veldig dramatiske.

Jeg tror sjansen for at noe skal gå galt, som de ikke kan klare å ordne opp i, er veldig liten. Og det er jo for din og babyns helse sin skyld litt viktig å fokusere på det du faktisk kan gjøre noe med, nemlig å slappe av før fødsel.

Jeg hadde sykehusangst før fødsel og grudde meg veldig til fødsel sist gang, men jeg skjønte fort at de visste hva de drev med og til tross for en dramatisk fødsel har jeg aldri stolt så mye på andres kompetanse i mitt liv.

Jeg er fakstik mye roligere før denne fødselen enn jeg var sist til tross for at jeg har opplevd hvor fort ting kan gå fra bra til dramatisk. Poenget er at de vet hva de driver med!

Når det er sagt så hadde jeg aldri tatt sjansen på hjemmefødsel eller fødsel et sted hvor de ikke har alt av hjelpemidler og kompetanse i umiddelbar nærhet.

Prøv å slapp av, fokuser på de tingene som er innenfor din kontroll og stol på menneskene rundt deg. Masse lykke til og kos deg med babyn når den tid kommer!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...