Gå til innhold

Hvem betaler??? (samme som bryllupsdebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi vurderer å gifte oss på øya som jeg kommer fra, ca 2 times kjøring unna der vi bor. De fleste i familien bor innen 3 timers kjøring fra øya, mens noen bor i en annen kant av landet (de ville jo uansett vært nødt til å ta fly/kjøre langt om bryllupet hadde blitt holdt i hagen vår).

Med middag, kaffe, fest osv vil det bli sent før bryllupet er ferdig, så vi skal prøve å innlosjere gjestene i hytta til pappa, huset til gammeltanter osv, men mange må nok ligge på campingplass.

Hvem skal betale for det? Betaler gjestene for campinghytta/campingvogna selv, eller skal vi betale?

Vi skal ikke ha et dyrt bryllup, da vi kommer til å være nybakte foreldre, og jeg er student. Middagen skal foregå i et samfunnshus, festen på brygga til pappa, svigerfar skal "skyte" maten osv.

Så hvis det "kreves" at vi skal betale for alles losji, må vi kanskje revurdere tid og sted for bryllupet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville sagt at gjestene betaler selv. Men det er lurt at dere avtaler med campingplassen at dere kan få en grupperabatt. Så kan gjestene bruke deres navn som referanse når de bestiller hytte.

Opplys om dette i innbydelsen. Hvis noen ikke ønsker å betale de få kronene for overnatting, så får de heller sette seg i bilen på natta og kjøre hjem.

Sånn har det i alle fall vært gjort når jeg har vært i bryllup på hotell o.l., og ingen som har reagert på det.

Skrevet

selvfølgelig betaler gjestene selv for det..

det dere kan gjøre er å informere (ved f.eks en vedlagt lapp ved siden av invitasjonen) om overnattingsmuligheter, og si fra at om de gir beskjed til dere hvis de ønsker overnatting så kan dere kontakte campingplassen for å prøve å få et spesialtilbud for dem.

dette for å også klargjøre at det er deres ansvar å ordne overnatting,men dere er behjelpelig slik at de kan få det så rimelig som mulig :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...