Gjest Skrevet 12. mars 2008 #1 Skrevet 12. mars 2008 Vi vurderer å gifte oss på øya som jeg kommer fra, ca 2 times kjøring unna der vi bor. De fleste i familien bor innen 3 timers kjøring fra øya, mens noen bor i en annen kant av landet (de ville jo uansett vært nødt til å ta fly/kjøre langt om bryllupet hadde blitt holdt i hagen vår). Med middag, kaffe, fest osv vil det bli sent før bryllupet er ferdig, så vi skal prøve å innlosjere gjestene i hytta til pappa, huset til gammeltanter osv, men mange må nok ligge på campingplass. Hvem skal betale for det? Betaler gjestene for campinghytta/campingvogna selv, eller skal vi betale? Vi skal ikke ha et dyrt bryllup, da vi kommer til å være nybakte foreldre, og jeg er student. Middagen skal foregå i et samfunnshus, festen på brygga til pappa, svigerfar skal "skyte" maten osv. Så hvis det "kreves" at vi skal betale for alles losji, må vi kanskje revurdere tid og sted for bryllupet!
Vannmann35 Skrevet 12. mars 2008 #2 Skrevet 12. mars 2008 90 % av gjestene våre kommer fra et annet sted enn der vi skal ha bryllupet, som er min hjemby - disse reiser alle minimum 5 timer for å komme dit, og de må derfor ordne seg med hotell. Dette betaler de selv - og det er også det som er vanlig vil jeg påstå. Hadde vi skulle betalt hotell for alle gjestene hadde det neppe blitt noe bryllup nei...
rampejenta - ny spire Skrevet 12. mars 2008 #4 Skrevet 12. mars 2008 de syns jeg gjestene må betale selv.. jeg har vert i mange bryllup over store deler av landet og vi har da alltid betalt og ordna overnatting selv..
Kanskje snart? *igang igjen * Skrevet 13. mars 2008 #5 Skrevet 13. mars 2008 Alle bryllupo vi har vaert i (som er unna der vi bor) har vi betalt overnatting selv, det er nok det som er normen. Har ikke folk raad til det , saa kan de jo dra hjem paa kvelden eller la vaere aa komme..(evt kanskje de kjenner andre de kan bo hos??)
junijente fikk julijente Skrevet 13. mars 2008 #6 Skrevet 13. mars 2008 Det vanlige er vel at gjestene betaler for reise og overnatting selv, det har i alle fall vi gjort når vi har vært i bryllup. Dersom dere får låne en del sengeplasser går det jo an å se litt på hvem som har dårligst råd eller mest behov for å overnatte litt mer komfortabelt enn på campingplassen. Når søskenbarna mine har giftet seg har tanta og onkelen min fått låne sengeplasser/hus av venner og bekjente, og man klarer å stue inn en del mennesker på denne plassen i slike anledninger, de skal jo som regel bare skifte og sove... I disse tilfellene har tanta mi også som regel sagt at hennes familie (dvs oss) kommer først i køen, fordi denne delen av familien er minst, og har lengst reisevei. De bor i hjembygda til onkelen min, slik at hans utflyttede familie har mer familie og venner de kan overnatte hos i nærheten. Ellers synes jeg deres bryllupsplaner høres skikkelig bra ut, det ligger vel an til å bli skikkelig koselig, dans på brygga og selvskutt mat, skulle nesten ønske det var meg jeg ;-)
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 13. mars 2008 #7 Skrevet 13. mars 2008 kunne du tenkt deg å bli skutt, junijente??? hihi!! Neida... jeg syns at det høres ut som et fantastisk bryllup, og gjestene betaler selvfølgelig mat og drikke selv.
Junimams* får oktoberbarn! Skrevet 13. mars 2008 #8 Skrevet 13. mars 2008 aaaa betaler selvfølgelig reise og overnatting selv skulle det selvfølgelig være!!! hehe... så det ble feil rett etter jeg trykket på knappen!!!
blirjegsnartmamma Skrevet 13. mars 2008 #9 Skrevet 13. mars 2008 Vi hadde også mange tilreisende til vårt bryllup, men fikk til en avtale med hotellet som lå vegg i vegg, så de som bestilte gjennom oss fikk rommene litt rimeligere. Ikke masse altså, bare 50,- eller noe. Var tilogmed folk som bor bare 30 min unna som valgte hotell, så begge kunne ta et glass vin. Og det betaler man selvfølgelig selv, hvis man ønsker å komme i bryllupet. Ingen som MÅ komme..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå