Gå til innhold

Tas det alltid GU?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis det tas Gu.. Hvor og til hvilken tid?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke tatt gu dette sv.skapet. Tok alle prøver via blod el urin. Men hvis det er lenge siden man har tatt eller har byttet sexpartner siden sist man var, så bør man jo det, for sin egen og babys del =)

Med mine andre barn tok jeg gu ved 1. legekontroll. Ca uke 9-12.

Skrevet

Jeg har heller ikke tatt GU i svangerskapet. Fikk beskjed om at eneste grunnen til å ta det, var hvis det var lenge siden sist man hadde sjekka seg for livmorhalskreft.

Skrevet

det er mye som har forandret seg de siste årene...

sist gang var det GU første gang..i tillegg til det tok de ALLTID blodprøve...

hadde gruet meg såå til det denne gangen,men nå tok de blodprøve første gang. så var jeg en gang på sykehuset for å ta blodprøver for mor og barnudnersøkelsen...

ellers så har de aldri tatt..

stikker ikke engang i fingeren...

kan ikke skjønne hva som er årsaken for å være helt ærlig...menmen...

Skrevet

Har heller ikke vært til GU under graviditeten.

Skrevet

jeg hadde Gu på min første kontroll. syns det var betryggende. han tok også og "ristet" på livmoren min, mens han klemte på magen for å sjekke om jeg hadde ex.u. (hadde smerter på siden av magen) hehe, viste seg at jeg kun var veeeldig forstoppet;)

Det føles godt å vite at jeg har sjekket "underetasjen", siden det var så lenge siden.

Skrevet

I forrige svangerskap tok jeg gu på første svangerskapskontroll i uke 8 eller noe deromkring. Denne gangen har jeg ikke trengt det (heldigvis!)

Skrevet

jeg tok GU på første kontroll, men det var pga celleprøve, hvis man ikke har tatt dette burde man ta pga babyen. når det gjelder blodprøver osv så tar jeg det hver gang, føsrte gang masse blodprøver, og deretter bare et stikk i fingen hver kontroll;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...